Que siguem capaços que els nostres visitants s’enduguin una imatge del país com una societat oberta i cordial, amb una gestió atenta i professional, amb un dinamisme cultural ple de qualitat i de modernitat, amb unes estructures que funcionen dignament… és un magnífic camí per a generar simpatia pel nostre país. Quan siguin a casa seva i sentin que es parla de nosaltres, ho escoltaran amb una oïda més interessada i més cordial. Hem de contemplar el turisme també des d’aquesta perspectiva, no estrictament econòmica.
D’altra banda, també hem d’adonar-nos que la transició nacional iniciada ens dóna una notorietat internacional enorme. L’hauríem de saber aprofitar no tan sols per a concitar comprensió per les nostres aspiracions sinó també per a atreure l’atenció de molta gent i fer que vulguin visitar-nos i gaudir dels nostres recursos turístics. La transició nacional que alguns veuen amb un cert neguit o una certa preocupació des del punt de vista econòmic és, en realitat, una oportunitat per a empènyer la internacionalització de la nostra economia. Només cal jugar intel·ligentment les nostres cartes i bandejar la miopia d’algunes visions encarcarades per estàtiques i pessimistes per acomodades.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!