París. Paisatgistes. Avantguarda. Fotografia. Realisme. Abstracció. Abstracció/Figuració… ens permeten, temàticament, una àmplia i, a voltes, enlluernadora visió de la modernitat USA que paga molt la pena d’admirar (…)
París. Retrats, generalment de senyores. Vaixells. Jardins i quitxalla. Paisatge amb figures.
Paisatgistes. El pacífic a Califòrnia. Llum de lluna. Posta de sol. Pas muntanyenc. El mount Monadnock sota zero. Tot plegat de pinzellada ràpida i notable sensibilitat lírica.
Avantguarda. Formes arrodonides, circulars, quadrades, escultures en bronze, collages amb nusos, rectangulars. Molt amatent a la influència de Mondrian, Duchamp, Tanguy…
Fotografia. Substancialment documental. Pobres. Negres. Ganàpies. Gratacels. Ponts. Cinemes. Benzineres. Minaires. Esglésies. Monuments. Pollastreries. Carnisseries.
Realisme. Grup The Eight. Yeats. Alcohòlics. Mar de fons. Bany col·lectiu.
Abstracció. Amb influències de Pollock, De Koening.
Una exposició notable que ens atansa, pluralment i viva, l’art nord-americà del segle traspassat amb obres de Singer, Hartley, Bellows, Hopper, Dove, Evans, Rothko, Reinhardt, Twombly, Puryear…
. Modernitat americana. Obres de la Corcoran Gallery of Art. Fundació Joan Miró. Fins el 25 de gener de 2009.
El crim del caixer automàtic / El crimen del cajero automático
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!