Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Publicat el 14 de juny de 2024

Valencians de frontera

“Una pàtria lliure, lluminosa i alta.» dins el centenari Vicent Andrés Estellés no sabem si aquests versos es lligen prou, o s’entenen, més enllà de la celebració cultural en la qual voldrien els impostors que ens quedàssem, únicament allà, en la vessant cultural i poètica del poeta: que anar més enllà on ell ens feia avançar, somiar, potser que faria tremolar els cors afeblits d’uns qunats valencians que fa segles que dormen.

A la vesprada, Vicent Partal farà una conferència a Llíria, sobre Fornteres, sobre l’actualitat, sobre el que ell voldrà, i per acompanyar-lo m’havia repassat l’últim capítol del llibre “fronteres”, que serà l’excusa del retrobament del periodista a la capital del camp de túria. Una oportunitat per elevar l’oci al camp de llíria que en deia Rosselló, i obrir-nos la mirada en favor de la mobilitat, de les fronteres que es pensen encara perennes. L’ocasió de llegir i rellegir tantes propostes de lectura, de reflexió i d’investigació geopolítica. Tan necessari com seria per als valencians, l’exercici, ara que els jutges espanyols ens han declarat la guerra a tothom, a la democràcia de primer, i a la intel·ligència després. Però aquells cavernícoles de la meseta, ara que a primària estudiàvem la prehistòria, es trobaran sempre molts valencians a la frontera, capaços de plantar-los cara. Per decència i higiene. Democràtica, sí, però també de la ronya que aquells ens tiren damunt fa qui sap quants anys.

Aquesta vesprada ja vindreu al casal jaume I de la primera edeta, si voleu gaudir i mantenir-vos fidels als versos d’estellés: una pàtria lliure, lluminosa i alta. Per anys i anys.

*l’activitat l’ha organitzada l’institut d’estudis comarcals del camp de túria, serà a les set i mitja, a l’avinguda dels Furs 17



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent