El president de la Generalitat, José Montilla, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, han inaugurat les noves estacions.
Montilla han destacat “el temps i l’esforç” que ha costat fer aquesta obra, i ha afirmat que avui es dóna resposta a “una vella i justa reivindicació”.
156,6 milions d’inversió. L’obra ha suposat una inversió de 156,5 milions d’euros, que Montilla ha emmarcat en les partides de més de 8.000 milions destinades a la xarxa de metro i de Ferrocarrils de la Generalitat.
La prolongació de la L-3 del suburbà fins a Trinitat Nova ha permès acostar el metro a barris que fins ara no hi tenien accés, i ha facilitat les comunicacions d’un sector, el de Nou Barris, amb equipaments estratègics, com el campus universitari de Mundet, l’hospital de la Vall d’Hebron o l’eix Lesseps-Passeig de Gràcia.
nus de comunicacions. També ha suposat la creació d’un nus de comunicacions a Trinitat Nova, que s’ha convertit en l’únic punt de la xarxa on comencen i acaben tres línies de metro, la L-3, la L-4 i la L-11, i s’ha creat un nou intercanviador que facilitarà el transbord dels usuaris.
El nou tram donarà servei a uns 14.000 usuaris al dia i suposarà uns quatre milions de viatgers a l’any.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!