Metodologia: S’han entrevistat 300
ciutadans espanyols d’entre 15 i 60 anys que, com a mínim, tenen set
dispositius electrònics, amb llars provistes d’accés a Internet amb
banda ampla i serveis de telefonia mòbil –amb tot, la majoria són joves–.
Una de les conclusions més reveladores de l’informe és l’interès dels usuaris per la “interoperabilitat i la integració”, segons assenyala Pedro Jurado, de la consultora Accenture. “Estem migrant d’una realitat desintegrada al desig d’una interoperabilitat màxima que, segons els usuaris els aporta com a principals beneficis eficiència, estalvi de temps i facilitat per crear nous negocis“. Segons Jurado, ens trobem “en una revolució digital. La banda ampla, la movilitat, les xarxes socials o el web 2.0 estan impactant d’una forma més que notòria en la vida dels consumidors finals, i estan substituint la forma que aquests tenien de comunicar-se amb els seus familiars, amics i fins i tot la seva vida laboral”.
Es comença a donar importància al terme “trivergència“. “Bàsicament consisteix en que els usuaris obtinguin la màxima interoperabilitat entre dispositius, dades i la gestió d’aquests sota una mateixa xarxa comuna“, va destacar Pedro Jurado. De cara al sector empresarial, “la trivergència és una oportunitat per
desenvolupar una oferta integrada, atrativa i adaptada al consumidor”.
Les xarxes socials acaparen moltes de les demandes que els usuaris estudiats han assenyalat: senzillesa, experiència unificada, accés multidispositiu, utilitat, etc…, cosa que ha fet que hagin aconseguit un gran èxit en número d’usuaris, notorietat i freqüència d’ús. El 100% dels usuaris entrevistats coneixen com a mínim una xarxa social, el 93% hi accedeix una vegada a la setmana pel cap baix i el 57% ho fa diàriament.
“Aquest fenomen està creixent de forma exponencial i els usuaris avançats valoren les possibilitats que els ofereix“, segons va destacar Jurado. Amb tot, va dir que, tot i l’elevat número de ciutadans que es connecten a les xarxes socials, “són pocs els que ho fan a través del mòbil” (el 61% mai accedeix a través del mòbil). Entre les raons detectades hi ha: el preu d’accés (30%), la usabilitat i facilitat d’accés (28%) i el no tenir contractada tarifa de dades (15%).
Fonts: Ticpymes; Computing; idg; redes telecom; idg; AETIC; Cibersur; electro-imagen; idg; electro-imagen.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!