MARCÚS

(@marcroca)

6 de juliol de 2009
0 comentaris

Tendències tecnològiques del futur

Divendres passat es va presentar a la secretaria d’estat per les Telecomunicacions i la Societat de la Informació (SETSI) el primer informe “El poder dels consumidors en un món interconnectat“, elaborat per AETIC i Accenture.

Aquest estudi mostra el comportament dels consumidors tecnològics més
avançats, com a presagi de les tendències de futur.
Es consideren
consumidors avançats els que van per davant de la majoria en quant a
l’ús de les noves tecnologies. La idea de fons és que d’aquest ventall
de persones se’n poden extreure les tendències tecnològiques de futur. Segons Jesús Banegas, president d’AETIC, aquest informe “ofereix una visió panoràmica del mercat per descobrir, des del punt de vista de l’usuari, les noves tendències en el món de les TIC“.

Metodologia: S’han entrevistat 300
ciutadans espanyols d’entre 15 i 60 anys que, com a mínim, tenen set
dispositius electrònics, amb llars provistes d’accés a Internet amb
banda ampla i serveis de telefonia mòbil –amb tot, la majoria són joves–.

Una de les conclusions més reveladores de l’informe és l’interès dels usuaris per la “interoperabilitat i la integració”, segons assenyala Pedro Jurado, de la consultora Accenture. “Estem migrant d’una realitat desintegrada al desig d’una interoperabilitat màxima que, segons els usuaris els aporta com a principals beneficis eficiència, estalvi de temps i facilitat per crear nous negocis“. Segons Jurado, ens trobem “en una revolució digital. La banda ampla, la movilitat, les xarxes socials o el web 2.0 estan impactant d’una forma més que notòria en la vida dels consumidors finals, i estan substituint la forma que aquests tenien de comunicar-se amb els seus familiars, amics i fins i tot la seva vida laboral”.

Es comença a donar importància al terme “trivergència“. “Bàsicament consisteix en que els usuaris obtinguin la màxima interoperabilitat entre dispositius, dades i la gestió d’aquests sota una mateixa xarxa comuna“, va destacar Pedro Jurado. De cara al sector empresarial, “la trivergència és una oportunitat per
desenvolupar una oferta integrada, atrativa i adaptada al consumidor”.

Les xarxes socials acaparen moltes de les demandes que els usuaris estudiats han assenyalat: senzillesa, experiència unificada, accés multidispositiu, utilitat, etc…, cosa que ha fet que hagin aconseguit un gran èxit en número d’usuaris, notorietat i freqüència d’ús. El 100% dels usuaris entrevistats coneixen com a mínim una xarxa social, el 93% hi accedeix una vegada a la setmana pel cap baix i el 57% ho fa diàriament.

“Aquest fenomen està creixent de forma exponencial i els usuaris avançats valoren les possibilitats que els ofereix“, segons va destacar Jurado. Amb tot, va dir que, tot i l’elevat número de ciutadans que es connecten a les xarxes socials, “són pocs els que ho fan a través del mòbil” (el 61% mai accedeix a través del mòbil). Entre les raons detectades hi ha: el preu d’accés (30%), la usabilitat i facilitat d’accés (28%) i el no tenir contractada tarifa de dades (15%).

Fonts: Ticpymes; Computing; idg; redes telecom; idg; AETIC; Cibersur; electro-imagen; idg; electro-imagen.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!