MARCÚS

(@marcroca)

2 de setembre de 2006
3 comentaris

Els blocs, són poder polític?

Ahir divendres, 1 de setembre de 2006, La
Vanguardia
entrevistava a Rebecca Blood (nascuda a Columbus, Ohio, EEUU) a ?La contra?. Rebecca Blood, segons
s?explica en l?entrevista esmentada, és una internauta experta en ?blogs?,
una pionera de la blogosfera. […]

[Podeu visitar el seu
bloc, aquí]
.

En un moment de l?entrevista, se li fa la següent pregunta:
?60 millones de
blogs, ¿son poder político?
?
I, la seva resposta em sembla força interessant,
ja que ens toca de ple:

?– No, Lo aprendí en las últimas
elecciones: por las opiniones políticas de los blogs que frecuentaba, ¡llegué a
persuadirme de que John Kerry ganaría! Fue un efecto eco: oyes el reflejo de lo que emites. En los blogs ya no me
entretengo con análisis políticos: para eso acudo al The New York Times y la
CNN.?

Tota l?entrevista és força interessant, però em sembla que
es pot captar amb força facilitat per on van els trets. Crec que tenim un cas molt proper: El referèndum de l?Estatut. No
dic que semblés que guanyaria el NO, però està clar que fent una ullada a la
catosfera, vem ser molts els que pensàvem que els SI no treuria uns resultats
tant espectaculars (sense entrar a valorar el tema de l?abstenció, l?altre
resultat a ressaltar). Jo mateix em vaig fer aquesta reflexió, que
va tenir com a resultat -molt provisional i fet en calent- l?obertura d?aquest altre bloc
(del qual no n?estic massa satisfet, era més que res un intent d?obrir espais
en aquest món virtual, un primer pas. Ja ho anirem redefinint).

No vull dir que els
blocs no serveixin per a fer política, però no podem oblidar que són una eina
més
, que serveix molt per a aprendre, per comunicar
amb rapidesa, per a cohesionar objectius i per a moltes coses més (per exemple,
per tirar endavant aquesta
excel·lent campanya
), però no deixa de ser veritat que -en aquest món dels
blocs- ?oyes el
reflejo de lo que emites
?. Per això, no es pot deixar tot objectiu a
un simple miratge del què es pot captar en un moment concret en la blogosfera. És
una eina d?un valor enorme, però cal començar a pensar en extendre per altres
vies tot aquest potencial que es cou per aquestes entranyes. Cal tenir-ho en
compte, per no caure en la temptació de donar massa victòries per aconseguides
abans d?hora, ja que l?òstia moral pot ser monumental.

Salut i llibertat!

Marcús | OLLA DE GRILLS

PS: Relacionat amb aquest tema, recomano aquest apunt: ?Blocs polítics:
estratègia o mobilització?
?

  1. La comptabilitat s’intenta manipular en el seu proces a tots els ambits importants de la societat més o menys controlotats abans de sortir a la llum.

    Les eleccions són una més, amb la possibilitat de ser manipulades en el procés intern, per aquells que les consideren més importants.

    Internet és un mitja més unipersonal i selectiu, on les preferències dels asumptes que és tracten són més particulars o reduïdes.

    Al contrari que l’informació general que arriba a tot hom a través dels mitjans de comunicació massiu que intenten controlar els poders a través de la publicitat o l’accionariat, i per tant amb més capacitat d’influència vers la societat.

  2. De la gent que entra a Vilaweb podriem dir que la majoria no són votants del PP precisament. El ventall pot ser més o menys ampli però restringit a uns certs trets comuns. Si tots fossim lectors assidus de "Libertad Digital" pensariem que realment no s’ha aclarit el tema de l’atemptat de l’ 11-M i que Espanya és a punt de ser desmembrada per culpa de l’Estatut.

    Vull dir que sovint es creen cercles tancats com una melée on només ens veiem les nostres cares i no ens adonem del que passa fora.

    I un dels objectius dels mitjans de comunicació de masses és trascendir aquests grups tancats més o menys grans i influir com més millor a la societat sencera amb el seu punt de vista, suposo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!