VilaWeb.cat
xaviermir | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 11:37h

Abans de les meves vacances vaig fer una proposta i ara és hora de recordar-la. Tenim quinze dies, qui vulgui afegir-s'hi, per fer-ne difusió. La proposta va dirigida a tothom que publiqui escrits i que tingui previst fer-ho la setmana del 4 al 10 de setembre. Bé sigui en la blogosfera o bé en la premsa diària o setmanal, nacional, comarcal o local. Es tracta, simplement, d'encapçalar els escrits amb un títol determinat, independentment del seu contingut. El títol proposat és "Jo també vull un estat propi". Amb aquesta iniciativa es busca un cert impacte en l'espai comunicatiu català a fi que l'opció d'un estat propi per a Catalunya hi sigui tractada amb normalitat, com una opció més, especialment en un moment en què s'acaba d'aprovar un nou estatut. La proposta vol ser transversal. S'hi pot adherir tothom al marge d'afinitats partidistes i de matisos de calendari o de procediment. Les persones que publiquin més d'un article aquella setmana, com és el cas de molts blocaires, poden fer servir el mateix títol cada dia afegint-hi únicament una numeració en xifres romanes i entre parèntesi. No cal fer constar enlloc l'adhesió explícita ni la procedència de la iniciativa, tot i que estaria bé comentar que ha sortit de la blogosfera. No faig la proposta per cap interès personal sinó perquè penso que pot tenir efectes positius en la repercussió social dels blocs, en la normalització de la via sobiranista, en la cohesió de l'independentisme i en la diversitat d'opinions que tot espai comunicatiu hauria de reflectir.


Expressar la voluntat que Catalunya tingui un espai propi és especialment oportú ara que s'ha aprovat el nou estatut i que alguns sectors socials volen aprofitar-ho per aparcar la qüestió nacional. Hem sentit l'entorn socialista fer declaracions en aquesta línia i sabem que CiU té el seu horitzó reivindicatiu en l'estatut del 30 de setembre de 2005. Els partits segueixen el seu camí, però la societat civil ha de seguir el seu. Ho va fer el 18 de febrer d'enguany i tindrà ocasió de tornar a fer-ho el proper 11 de setembre en la concentració democràtica i pacífica que cada any té lloc a Barcelona. Aquesta societat civil partidària d'un estat propi, però, no està prou representada en els principals mitjans de comunicació. L'opció independentista no es recull encara amb la normalitat que li correspon, i molts mitjans, en l'exercici de la seva funció de creadors d'opinió, accepten el marc estatal vigent com si no existís una altra opció. Per això, una campanya d'aquestes característiques pot ajudar a visualitzar el suport social d'aquesta opció i irrompre en l'espai comunicatiu, trencant així la dinàmica habitual per la qual són els principals caps de llista dels partits els qui marquen l'agenda mediàtica i treuen els arguments periodístics que convé a cada moment.

Quant a la resta del territori nacional, la realitat política i mediàtica és diversa i requereix estratègies de comunicació adequades a cada cas. La iniciativa que proposo està plantejada per al cas del Principat, però això no vol dir que no pugui rebre adhesions d'arreu, fins i tot de persones residents en altres estats, on potser el títol hauria de ser "Jo també vull un estat per a Catalunya". Aquesta campanya té la particularitat de ser, segurament, una de les primeres que es planteja des de la blogosfera, cosa que la converteix també en un experiment interessant per veure la repercussió que pot tenir aquest nou mitjà de comunicació.

Comentaris: 137
  • Endavant!!!!
    jordi| Adreça electrònica | dimecres, 3 de setembre de 2008 | 20:45h
    Via fora, catalans. Una gran iniciativa, sigueu tenaços i no us rendiu. Poc a poc, a mesura que la gent se n'assabenti, creixerà el nombre. Sobretot manteniu viu el web.
  • INDEPENDÈNCIA!
    mercè pardo| Adreça electrònica | dijous, 14 de febrer de 2008 | 17:49h
    Si realment existís la democràcia, ja tindríem aquest Estat propi que reclamem des de fa anys. Si existís la veritable democràcia, no ens caldria cap referendum, perquè si hem de dependre dels seus resultats potser no el tindrem mai aquest Estat. La majoria d'espanyols que viuen i treballen a Catalunya i que no per això són ni se senten catalans, no votaran mai a favor de la nostra independència. Ells són espanyols, conqueridors per naturalesa, o millor dit, rapinyaires, i no abandonaran amb facilitat els darrers territoris colonials. ¿Perquè haurien de votar en un referèndum els espanyols que són a Catalunya? Qui vol un Estat propi som els catalans; hi tenim dret perquè som un poble diferenciat dels demés per un idioma i una cultura propis, amb una voluntat de decidir per nosaltres mateixos i no haver d'acatar lleis alienes. La veritable democràcia consideraria normal i no posaria impediments a cap poble que volgués regir-se per sí mateix. Però no és el cas d'Espanya... ni d'Europa. Així doncs, només ens queda seguir lluitant amb tots els mitjans possibles. Salut!
  • INDEPENDÈNCIA!
    mercè pardo| Adreça electrònica | dijous, 14 de febrer de 2008 | 17:47h
    Si realment existís la democràcia, ja tindríem aquest Estat propi que reclamem des de fa anys. Si existís la veritable democràcia, no ens caldria cap referendum, perquè si hem de dependre dels seus resultats potser no el tindrem mai aquest Estat. La majoria d'espanyols que viuen i treballen a Catalunya i que no per això són ni se senten catalans, no votaran mai a favor de la nostra independència. Ells són espanyols, conqueridors per naturalesa, o millor dit, rapinyaires, i no abandonaran amb facilitat els darrers territoris colonials. ¿Perquè haurien de votar en un referèndum els espanyols que són a Catalunya? Qui vol un Estat propi som els catalans; hi tenim dret perquè som un poble diferenciat dels demés per un idioma i una cultura propis, amb una voluntat de decidir per nosaltres mateixos i no haver d'acatar lleis alienes. La veritable democràcia consideraria normal i no posaria impediments a cap poble que volgués regir-se per sí mateix. Però no és el cas d'Espanya... ni d'Europa. Així doncs, només ens queda seguir lluitant amb tots els mitjans possibles. Salut!
  • M'hi adhereixo (i2)
    Josep Sort | dijous, 7 de setembre de 2006 | 22:12h
    Ara penso que està més correcte.
    • M'hi adhereixo
      LLUM| Adreça electrònica | dilluns, 11 de febrer de 2008 | 17:35h
              Trobe que és una iniciativa molt vàlida i que calia ja que algú la fera. "m'hi adhereixo" està molt bé, fins i tot  té certa connotació conspirativa. Estic totalment d'acord en que les aspiracions de molta gent ixquen a la llum, als mitjants de comunicació, a les converses quotidianes, al treball, al bar, que es parlen en familia, amb els amics... i que tothom vaja familiaritzant-se en aquesta opció tan respectable i digna- o més- que qualsevol altra, sobretoti l pel que té de  social i espontània . A més la idea dels blogs em sembla total. Hem de fer-nos escoltar és clar. Si ens mantenim en contacte la unió ens donarà la força per defendre i difondre les nostres posicions. avant, amic!
  • M'hi adhereixo
    Josep Sort| Adreça electrònica | dijous, 7 de setembre de 2006 | 22:09h
    Company, companys,

    Em plau adherir-me a la campanya. Aquí teniu l'enllaç
    http://josepsort.blogspot.com/2006/09/jo-tamb-vull-un-estat-propi-amb-aquest.html

    Bona diada i Visca la Terra!
  • Jo també vull un estat propi per Catalunya
    Joan Cotxà Pagans | dimecres, 6 de setembre de 2006 | 14:49h
    Gràcies, Xavier, per la teva iniciatiava. Jo també m'adhereixo a la campanya i aprofito per felicitar-te per l'èxit que està tenint.

    • Fet!
      xaviermir | divendres, 8 de setembre de 2006 | 12:08h
      Gràcies, Joan. És a tots vosaltres que cal felicitar-vos. Jo tot sol no hauria fet pas res de bo.
  • canvi de capçalera
    turrai | diumenge, 3 de setembre de 2006 | 03:14h

    Xavier Mir:

    He modificat el títol de capçalera del meu bloc per a reforçar el meu recolzament a la campanya. Es a dir: bloc i posts amb el "jo també vull un estat propi"

    http://turrai.blocat.com/post/2116/94630

    Si et sembla interessant, ho podries fer córrer i sinò, cap problema.

  • som-hi ja!
    xavier vilanoav calabia| Adreça electrònica | dimecres, 30 d'agost de 2006 | 23:42h
    l'autonomia que ens cal es la de portugal. la unica solució, la independencia i deixem-se de collonades estatutaries.
    • Cert!
      xaviermir | dimecres, 30 d'agost de 2006 | 23:58h
      I a més els portuguesos són molt trempats. Xavi, tens algun bloc on puguem seguir-te la setmana que ve?
  • Independència!
    Lluís Giralt| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 23:19h

    Tot el meu suport.

    Endavant.

    Salut i República Catalana!

    • Tens bloc?
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 23:36h
      Gràcies pel suport, Lluís. Escrius en algun bloc on et puguem llegir?
      • No pas.
        Lluís| Adreça electrònica | dimecres, 30 d'agost de 2006 | 15:24h

        No en tinc cap de Blog...encàra. Per qüestions de feina, soc directiu d'una coneguda multinacional, no disposso de molt de temps per mantenir un Blog com cal.

        Tot i aixó m'agradaría saber si has pensat fer pancartes i/o cartells per penjar als balcons i/o finestres, banderoles, adhesius, banners, etc.

        Si vols et puc dissenyar una campanya gràfica de franc.

        Aixó si, em cal que'm diguis qué i com t'agradaria que fos.

        El que et garanteixo es que no será pas tradicional o vulgar.

        Salut i República Catalana!

        • En parlem
          xaviermir | dijous, 31 d'agost de 2006 | 00:00h
          Suposo que ara la campanya està pràcticament enllestida, però el que em proposes es pot tenir en compte si mai posem en marxa una altra cosa.
  • La llibertat és un dret que es pot assolir fàcilment si es treballa per aconseguir-ho.
    Vicenç Ramoneda i Ullar| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 22:56h
    La llibertat és un dret que es pot assolir fàcilment si es treballa per aconseguir-ho.

    Totes les persones del món han d'estar contentes que un poble vulgui ser lliure i ajudar-lo perquè ho aconsegueixi. Els pobles que no desitgin la llibertat dels altres pobles no mereixen ser lliures.
  • Jo també m'hi unesc
    Valldalbaidi | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 17:50h

    Encara que al País Valencià ho tenim molt més difícil que vosaltres, però, en tant que hi he conviscut sis cursos a la vostra terra ensenyant en un ies de Sabadell i que compartesc el desig de "SOBIRANIA", també m'hi adheresc. Sols una cosa: què haig de fer per què al meu bloc aqueixos dies aparega la frase "Jo també vull un estat per a Catalunya"? Explica-m'ho. Gràcies

    • Escriu-me
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 23:29h
      Si tens bloc escriu-me un correu amb l'adreça. El meu correu és visible clicant al meu nom, apareix a sota de cada nou article. No té cap dificultat. I gràcies pel teu suport, que venint del País Valencià és especialment benvingut.
  • Tora la vida que vull un Estat propi
    Francesc Prenafeta| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 13:16h

    Així comença, a partir d'avui el meu bloc.

    Amb setanta-qüatre anys de lluita per la llibertat, no em voldria morir sense veure la Catalunya lliure i sobirana que sempre ha somniat. Ara la lluita es vostra, jovent. Tots amb una sola veu "Visca la Pàtria!"

    • Emotiu
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 23:18h
      Benvolgut Francesc Prenafeta, he deixat un comentari al seu flamant bloc. Estic sincerament emocionat amb la seva adhesió. No tinc paraules. Espero que hi escrigui força. Ens agradarà molt conèixer la seva vida de lluita. Rebi una cordial abraçada.
  • Jo també vull un estat propi
    Fantassin| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 12:03h

    Ja era hora de que els bloc comencessin a ser quelcom més que una altra manera de mirar-se el melic. A partir del 4 una acció coordinada permetrà una nova forma de visualitzar que Volem un estat propi ! Ja va bé que la imaginació no s'adormi. Via fora!

    http://fantassin.ppcc.cat/

    • Gràcies!
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 12:54h
      Benvingut a la campanya. Ja estàs enllaçat. I completament d'acord amb el teu comentari.
  • JO TAMBE VULL UN PAIS PROPI
    Francesc Verdura| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 10:56h
    Es tan senzill, no fa falta ni una guerra ni una revolucio, ni res de tot aixo. Senzillament INDEPENDENCIA. Espanya no es el meu pais. Catalunya SI. VISCA CATALUNYA LLIURE.
    • Totalment d'acord
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 11:28h
      És el segon capítol de la Revolució Tranquil·la. El primer va ser el 18 de febrer.
  • SENSE INDEPENDÈNCIA, NO HI HA DEMOCRÀCIA ALS PP.CC
    Jordi Cadierno i Damas| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 10:55h
    No conec país o nació amb un sisteme de llibertats democràtiques que no sigui independent. Es per aixó que la nostra nació els PP.CC, no podrem ser mai lliures, ni podem gaudir de democràcia fins que no ens alliberem del jou de l´Estat espanyol, que des-de 1714 manté unes forces d´ocupació oprimin al nostre poble. Cal que totes les forces democratiques s´uneixin en un front únic per desfer-nos dels nostres opresors i construir el nostre Estat Federal dels Països Catalans. SENSE COMPLEXOS TOTS AQUETS 11-S PER L´INDEPENDÈNCIA DELS PP.CC
  • Aquí tens tres adhesions més
    Manaslu| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 09:50h

    També encapçalaré els tres blocs que actualitzo normalment amb el títol reivindicatiu. Doncs ja és hora de començar a parlar d´un tema tants cops silenciat.

    Salut i independència!!!

    • Triple agraïment
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 11:09h
      Ara, de tres en tres. Completament d'acord. Aprofitem l'embranzida. Vols deixar-me la URL dels tres blocs?
  • Comencem a internacionalitzar la causa catalana
    Benet Dat| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 08:34h

    En primer lloc dir que no disposo de bloc, i que he tingut notícia de la vostra iniciativa a través de Vilaweb. Tot i amb això, i per si pot servir d'alguna cosa, us faig arribar un suggeriment a títol personal.

    Valoro molt positivament la vostra iniciativa, però trobo a faltar, si més no, un text, junt amb el català, en llengua anglesa. Crec que seria una petita victòria que la causa catalana es comencés a internacionalitzar. Si no es parla de nosaltres a l'exterior, per molt mobilitzats que estiguem en el nostre territori, senzillament, no existim.

    I això només pot ser possible fent que el missatge a transmetre pugui arribar clarament i de forma entenedora a tot el planeta, no només en el nostre territori. No és casualitat que en moltes de les causes obertes al Món, i justament aquelles de què en tenim més notícies, els seus defensors es manifestin sovint amb lemes en anglès, junt amb la llengua pròpia.  És per això que junt amb el lema català que proposeu, jo n'afegiria un altre en anglès (We want a State for Catalonia, o We want a State for the Catalana Nation) o un altre de similar.

    Salut i sort amb la iniciativa

    • Per tenir-ho en compte
      xaviermir | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 09:19h

      En principi la iniciativa està destinada a l'àmbit comunicatiu català, per això només he fet servir el català. Però és cert que s'ha de tenir en compte la internacionalització. Potser això serà una altra campanya o una segona part d'aquesta. La catosfera independentista tot just està explorant les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies de la comunicació.

      T'agraeixo molt el suggeriment.

  • Jo també, un estrat pels PPCC
    Vilaweb Catalunya_nord| Adreça electrònica | dilluns, 28 d'agost de 2006 | 13:42h
    Com a Vilaweb Catalunya-nord hem anunciat públicament, a la nostra pàgina
    d'informacions nord-catalanes i generals ( des d'ahir 27/8 13.00), que ens
    aderim a la campanya "Jo també vull un estat propi"
    amb aquest títol i notícia:

    --------------------
    "> VW C-n s'adereix a la campanya "Jo també vull un estat propi!"

    Catalunya-nord, Països Catalans; €uropa
    ...
    El blocaire d'Arenys de Mar, Xavier Mir, ha llençat una campanya sobiranista perquè des de la bloquesfera i les webs arribi a altres àmbits del país.

    "La proposta va dirigida a tothom que publiqui escrits i que tingui previst fer-ho la setmana del 4 al 10 de setembre. Bé sigui en la blogosfera o bé en la premsa diària o setmanal, nacional, comarcal o local.
    Es tracta, simplement, d'encapçalar els escrits amb un títol determinat, independentment del seu contingut. El títol proposat és "Jo també vull un estat propi". Amb aquesta iniciativa es busca un cert impacte en l'espai comunicatiu català a fi que l'opció d'un estat propi per a Catalunya (em
    sembla perfecte que algú s'hi afegeixi substituint Catalunya per Països Catalans) hi sigui tractada amb normalitat, com una opció més, especialment en un moment en què s'acaba d'aprovar un nou estatut", llegeixo en aquesta Crida
    a la blogosfera sobiranista.

    Aquest diari, VW C-n, s'adhereix a la difusió d'aquesta campanya "Jo també vull un estat propi" que es desenvoluparà a la blogosfera la setmana del 4 al
    10 de setembre.
    Per a més informació cliqueu ací:
    aquí o
    aquí"
    -----------------------------

    Ben cordialment
    En Teo (responsable legal de l'edició) i na Maria (redactora en cap)
    • Ben rebuts!
      xaviermir | dilluns, 28 d'agost de 2006 | 14:43h
      Gràcies, Teo i Maria. La vostra és una adhesió especialment ben rebuda. Gràcies per la feina que feu a la Catalunya Nord.
  • Estic encantada!!!
    Rosa Decembre| Adreça electrònica | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 23:18h

    No se si publicaré res peró un recolzament per l' empenta!!!

    Salut!!!

    • Gràcies
      xaviermir | diumenge, 27 d'agost de 2006 | 13:31h
      Gràcies, Rosa Decembre. Si no tens bloc, pots escriure a les seccions de lectors dels diaris o igualment ajudar en la difusió durant la propera setmana. La campanya ja és tota vostra i arribarà fins on la fem arribar entre tots.
  • Els Països Catalans
    Aleix cardona| Adreça electrònica | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 18:43h
    Crec que la proposta és interessant quant a la idea que tingui un cert rebombori, malgrat que tots sabem que això, a vegades, es mou per canals de difícil control i de poca objectivitat.
    Sobre la idea de tenir un estat, crec que és un tema clar. Potser algun dia, i fruit del procés nacional que aquest país sigui capaç de plantejar i desenvolupar, tindrem la mesura del tipus d'organització-estat que ens acabarem donant.
    Crec, però, que en allò que no podem dubtar és si volem un estat perquè creiem que som una nació o per alguna altra qüestió que se m'escapa. Si és, com crec, perquè ens considerem membres d'una nació, cal que tinguem clar quina és la nostra nació, on comença i on acaba -si més no en un principi- i què no és la nostra nació. Per això, no entenc que quan algú proposa la reclamació d'una estructura política de poder nacional ho faci autoretallant el propi país. Cal que en aquest tema siguem clars i ferms. O creiem que els Països Catalans són una nació o no ho creiem. Perquè, si no ho tenim clar, cal que ens preguntem si les Illes, el País Valencià, la Catalunya nord i la Franja de Ponent no són nació catalana, què són? Regions d'Espanya o de França? I si creiem això, endavant, és una opció. Però si no ho creiem, la nació i l'estat han de coincidir. Que les situacions són diferents? Potser sí en alguns aspectes i potser no en d'altres. Però si creiem en un procés de sobirania i el volem hem de definir quina és la nostra terra.
    Per tot això, perquè crec que no és una fotesa sinó el tema central, m'adhereixo a la proposta si el plantejament final és aquest, sinó, sentint-ho molt i sabent que  moltes coses, òbviament, ens seguiran unint, no ho faré.
    En qualsevol cas, del 4 a l'11, em comprometo a escriure reclamant un estat, la independència dels Països Catalans.

    • Ben escrit
      xaviermir | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 19:53h
      Ets molt clar i, com ja he dit a algú altre, valoro molt especialment els qui us hi afegiu tot i tenir-hi alguna reticència. Ja he escrit que el text de la proposta admet variants perquè això no treu força a l'impacte mediàtic que pugui tenir. D'altra banda, com que algú ja va fer unes observacions semblants, a l'entrada de dimarts vaig donar la meva opinió sobre aquesta qüestió, que com tu dius no és cap fotesa. Estic convençut que tindrem ocasió de parlar-ne a fons.
  • Compta amb mi
    Senar | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 17:37h
    Hola Xavier,

    Em sembla una bona proposta, que ens sentin ben lluny!

    Tens el meu recolçament!

    • Perfecte
      xaviermir | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 19:43h
      Gràcies pel suport. L'Olla de grills ja figurava als enllaços per part del croat català. També vosaltres feu una bona feina. Endavant.
  • M'hi afegeixo
    Je est un autre | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 13:12h
    Jo ho faré també. Vull fer-ho i estic preparat per fer-ho. No accepto tot el teu text com un dogma, però tampoc cal, oi que no?
    I amb el tema dels Països Catalans, buf, deixem el temeta, no?, no en tenim prou amb les nostres pròpies miseries que hem d'anar a furgar en les alienes? Mireu, l'imperi es va perdre, per això plorem, oi? Doncs deixeu les excolònies tranquiles.
    De Salses a Guardamar i de Fraga a Atenes o Neopàtria!


    • Des de la colònia valenciana
      Conxa| Adreça electrònica | dimarts, 29 d'agost de 2006 | 10:44h

      Delicat és el tema de les colònies, perquè hi ha gent, com jo, que s'adhereix sense pensar-s'ho a la iniciativa, i altra que està a anys-llum d'entendre propostes d'aquestes. Millor si la metròpoli no fica el nas on no li demanen. Ja farem el que podrem des de la perifèria.

      Felicitats per la iniciativa, Xavier

      • Des de la perifèria del centre
        Abis | divendres, 8 de setembre de 2006 | 00:37h
        Hola Conxa,
        Espero que es noti que el meu comentari era irònic. Precisament jo el que vull dir és que el tema Països Catalans l'hauriem de deixar estar una mica des del Principat. Que hem de deixar a la resta de territoris que es defineixin per si mateixos. Que no ens hi hem de posar. I que de vegades lo de Països Catalans em sembla una mica imperialista quan es diu des del Principat. Oi?
        Amatentment.

  • Des de la perifèria del centre
    Abis | divendres, 8 de setembre de 2006 | 00:15h
    Hola Conxa,
    Espero que es noti que el meu comentari era irònic. Precisament jo el que vull dir és que el tema Països Catalans l'hauriem de deixar estar una mica des del Principat. Que hem de deixar a la resta de territoris que es defineixin per si mateixos. Que no ens hi hem de posar. I que de vegades lo de Països Catalans em sembla una mica imperialista quan es diu des del Principat. Oi?
    Amatentment.

  • Cap dogma
    xaviermir | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 13:56h

    Efectivament, no hi ha dogma. El fet que vulguis afegir-t'hi sense estar plenament d'acord en alguns punts té encara més valor. Gràcies, per tant, i sàpigues que també t'he incorporat als enllaços dels adherits. Salut!

    • Gràcies.
      Je est un autre | dissabte, 26 d'agost de 2006 | 14:13h
      Ja m'ho pensava, lo del dogma. I moltes gràcies a tu per endegar la campanya. I gràcies per enllaçar-me. Jo he copiat el teu post de la proposta i t'he enllaçat al meu bloc. De mica en mica...
      La gent que no veu la seva utilitat, doncs no la veu, que hi farem!
      Visca l'expoli fiscal i la seva ocultació!
  • M'hi adhereixo
    Albert Vila| Adreça electrònica | divendres, 25 d'agost de 2006 | 20:13h

    M'adhereixo a la idea que cadascú exposi a la seva manera la idea de l'estat propi. Estic convençut per igual de dues coses.

    1) La independència és molt difícil, tant per la composició sociològica del nostre país com pel conformisme de tothom - inclosos els polítics. Amb tot, suposo que un any abans de proclamar la independència a tot arreu s'ha considerat majoritàriament una fita "impossible".)

    2) Sense la independència el nostre país està abocat a la desaparició: llengua, cultura, manera de ser i de fer... Si descomptem més o menys les dues o tres primeres legislatures autonòmiques, en què va expansionar-se la catalanitat reprimida, la manca de lideratge polític - i no només polític - ens ha abocat a una lenta decadència, dramàticament accelerada en els darrers anys.

    En parlarem més extensament la setmana del 4 a l'11.

  • PAÏSOS CATALANS ENDAVANT
    Jordi | divendres, 25 d'agost de 2006 | 14:42h
    PAÏSOS CATALANS ENDAVANT

    Unitat per la llengua i per la nació. Ni un pas enrrera.!

    Des de Gandia: Jo també vull un estat pels Països Catalans dirà el meu bloc.

    Salut i revolta!

    • L'enllaç
      xaviermir | divendres, 25 d'agost de 2006 | 14:56h
      Gràcies, Jordi! Podries dir-me on és el teu bloc? L'enllaç que has deixat em remet a la Crida al meu bloc.
  • PAÏSOS CATALANS ENDAVANT
    Jordi | divendres, 25 d'agost de 2006 | 14:41h
    PAÏSOS CATALANS ENDAVANT

    Unitat per la llengua i per la nació. Ni un pas enrrera.!

    Des de Gandia: Jo també vull un estat pels Països Catalans dirà el meu bloc.

    Salut i revolta!

  • Fet!
    xaviermir | dimecres, 23 d'agost de 2006 | 10:34h
    És cert. Hi ha persones que fan servir signatures que vénen a ser pseudònims digitals. Potser podríem dir "Per un estat propi". Gràcies, Carquinyol.
  • OK
    Anònim | dimarts, 22 d'agost de 2006 | 17:40h

    M'afegeixo a la proposta (espero recordar-me'n la setmana que toqui) encara que no acabo de tenir clar si m'agradaria compartir un estat propi amb tota aquesta colla d'aixafaguitarres que quan algú assenyala en alguna direcció ells es queden mirant el dit. De fet, si no tenim un estat propi deu ser per aquesta tendència a embolicar la pròpia troca.


  • Jo també m'hi afegeixo, però per què no Països Catalans?
    niventnigent | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 18:34h
    Hola,

    Des del meu bloc Ni vent ni gent m'afegeixo a la proposta, però com ja ha dit algú altre trobo més adequat posar Països Catalans.
  • proposta per a la proposta
    Anna | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 17:27h
    millor posar Països Catalans, molta més gent es podria sentir identificada amb la proposta.
    • La mateixa gent, atenent a la idiosincràcia de nosaltres els valencians.
      Anònim | dijous, 24 d'agost de 2006 | 15:20h

      Referendada a l'enquesta típica per conèixer la idiosincràcia política dels ciutadans, en aquest cas valencians on és solen donar dos variants principals:

      1) Els valencians que és consideren unicament valencians o més valencians que espanyols.

      2) Els valencians que es consideren unicament espanyols o catalans que pel cas és el mateix, o més espanyols o catalans que valencians. Que entre els que els consideren verament valencians solen ser els menys.

      • La primera serà que es consideren més valencians que espanyols o catalans.
        Anònim | dijous, 24 d'agost de 2006 | 17:16h
        I hi ha una tercera que és la salomònica quand és consideren tant valencians com espanyols o catalalans.
  • Col.lectiu 1707
    Nil | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 16:39h
    Des del blog (ara feia molts dies quen no escrivíem res) col.lectiu 1707, també farem un escrit que enviarem a la premsa lleidatana.
    • Per partida doble
      xaviermir | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 22:51h
      Gràcies, Nil. Ja vaig rebre el teu suport quan vaig apuntar la proposta al juliol i ara t'hi afegeixes per partida doble. Tant de bo que tingui força ressò.
  • A Madrid heu fan tot amb o sense estatut per què tenen estat propi.
    Anònim | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 15:41h
    A Catalunya, per fer res, abans a de passar per l'haro d'un estatut embotit.
  • catalunya?? PAÏSOS CATALANS!
    Xavi| Adreça electrònica | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 15:31h
    Vas bastant equivocat. Quina estratègia només pot demanar la independència d'una part del seu país?
    Això és una santa tonteria regionalista. El que hem dexigir és la independència de tots els PAÏSOS CATALANS. Deixeu de fer el joc a l'estat espanyol i francès.

    Naturalment no em sumaré en aquesta proposta, així com espero que no ho facin la resta de companys. Espero que rectifiqueu i d'una vegada per totes deixeu de pensar en visió provinciana i ho feu en una visió veritablement nacional.

    Salut i Països Catalans!

    • Països Catalans
      xaviermir | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 22:49h

      No sé qui ets. Per algun problema informàtic quan clico el teu nom em surt el meu propi bloc. En qualsevol cas, sàpigues que entenc la teva queixa i que demà tractaré la qüestió. No és una fotesa. Cal parlar-ne.


      • És un anònim
        borinotus | dimarts, 22 d'agost de 2006 | 13:17h

        Ha posat el teu nom i un enllaç al teu blog, a més no posa ni l'adreça de correu per tant és algú que no vol donar la cara.

        Vet aquí el perque de la resposta que jo hi he donat. Malgrat que puc estar d'acord en posar-hi PPCC en lloc de Catalunya, el to emprat em treu de polleguera. Sempre que hi ha alguna iniciativa salta algú entestat en crear mal rotllo i així ens va.


  • És digne d'estudi...
    borinotus | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 18:21h

    ...aquesta tendència que tenim a estar d'acord en allò essencial i en canvi fer baralles esterils sobre el sexe dels àngels amb la qual cosa no aconseguim altra coa que perdre temps i  energies.  Ens perd l'estètica i el simbolisme realment!


    • Qui va crear la denominació actual de Països Catalans es curt de gambals.
      Anònim | dijous, 31 d'agost de 2006 | 20:11h
      Per què aquesta nova denominació en conter de crear major cohesió i adhesió a l'essència de la causa des de la perifèria, crea majors divisió egocentriques, enfrontaments i conflictes en les zones perifèriques.. 
  • jo també vull un estat per a Catalunya
    isaacperaire | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 15:25h

    Jo m'hi apunto! M'afegeixo a aquesta proposta i em comprometo a fer-ne difusió. M'ha agradat. Veurem quina repercussió té! Seguim avançant...


    • Ara mateix...
      isaacperaire | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 15:27h
      Ostres, ara mateix m'adono d'un error... Potser caldria afegir al títol de la proposta la paraula "propi", quedant així "jo també vull un estat propi per a Catalunya", i és que actualment algú ens podria dir que Catalunya ja en té d'estat...
      • Matís necessari
        xaviermir | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 22:46h
        Tens raó. L'essència del missatge és aquesta i s'hi pot introduir algun canvi. Però perquè funcioni, perquè faci efecte, hauríem de dir tots el mateix. Em sembla que el petit matís que proposes és encertat.
  • bona iniciativa
    Àlex | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 14:14h
    Vaig obrir no fa gaire un bloc personal al meu municipi que encara està per estrenar... a veure si m'hi poso i m'afegeixo a la campanya.

    En qualsevol cas és una iniciativa interessant que si arribés a la major part dels bloggers en llengua catalana seria impressionant.... segons aquestes estadístiques:

    http://www.blogcensus.net/?page=lang

    el català és la segona llengua més emprada als blocs de tota la xarxa, només superada per l'anglès! Això dona una idea de la importància de la nostra llengua a l'univers blocaire...

    • bon enllaç
      xaviermir | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 14:46h
      Gràcies per l'enllaç, Àlex. Certament, la blogosfera catalana té un gran potencial comunicatiu. Si en el seu moment es va parlar de la revolució dels SMS, ara és l'hora dels blocs. A la democratització que significa la facilitat per tenir un espai propi a Internet s'hi ha d'afegir la possibilitat de publicar textos més llargs que no són possibles amb SMS, la facilitat d'enllaçar-hi, etc. No sé amb quina rapidesa es pot estendre una proposta com aquesta, però tenim ocasió de fer una prova pilot que serveixi per a altres iniciatives. Podria ser un esglaó més d'allò que en Vicent Partal va anomenar la revolució tranquil·la.
  • M'hi apunto!
    borinotus | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 12:53h
    No coneixia la iniciativa (i crec que el teu bloc tampoc ) però no em sembla mala idea. En els escrits que faci aquella setmana afegiré la frase al títol.

    Estaria bé que iniciatives com aquesta tinguessin el suport de tothom que s'hi sentís sobiranista fossin del partit que fossin.

    Salut
    • Gràcies
      xaviermir | dilluns, 21 d'agost de 2006 | 13:24h
      Gràcies pel suport, borinotus. Efectivament, la crida té aquest objectiu concret, i de fet és assumible des de la dreta i des de l'esquerra, des de la militància, des del periodisme, des de la tebior o el fervor. És senzill i podria ser efectiu. A veure si aconseguim fer-ho arribar a força gent aquests propers 15 dies.
      • Reflexió.
        cigaló| Adreça electrònica | dijous, 24 d'agost de 2006 | 22:43h

        Potser seria més interessant que tothom digués el perqué vol un estat propi i, llavors, es pregunti que coi va votar el dia del referèndum de l'estatut i, si s'escau, per quins set ous no s'el va llegir, ni que fos tan sols una miqueta. El diari EL PUN T ho té molt clar: PPCC, Europa i Món. I ho fan cada día, tot l'any... normalment.
        Bé, sort companys/es i... Visca la Terra...

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats