Aquesta es la primera posició.
Ara s’hauran de resoldre moltes coses.
Si es un perill nuclear veritable per a la vida nostra, pròxima al lloc o més allunyada.
Si ternim centrals nuclears, encara que algun dia tancaran, necessitem un centre per guardar amb seguretat els residus radiactius per mil anys o més. ?. I si en fem de noves també. Cada central nuclear hauria de comportar la creació d’aquest centre d’emmagatzematge de residus perpetus, les velles també, com a mesures correctores necessàries de l’activitat.
Han posat un problema jurídic constitucional molt greu damunt de la taula. Espanya té sobirania nacional i Catalunya també té sobirania nacional. Parlo de Dret i no del que diu i vol Castella. L’autonomia municipal pot anar contra l’autonomia nacional ? No perquè l’autonomia municiapl no es a l’art 2 de la Constitució, el de les nacionalitats i regions; es del titol VIII. L’autonomia municipal i provincial ja les va inventar Calvo Sotelo a l’Estatut Municipal del 25 i han continuat sempre més. Però el règim castellà ho interpreta i parctica a la seva manera.
La Generalitat / Catalunya es competent en urbanisme, ordenació del territori i en autorització d’activitats RAMINP ( perilloses ) ara de la LIAI ací.
Hi ha hagut gat amagat en tot això, no surt el problema fins a la vetlla de l’acord municipal. Que ha fet el Govern de Catalunya enm tot això ?
Dels regidors d’Ascó o deds altres pobles que la volen n’hi ha que siguen càrrecs o treballadors de les empreses de les cemtrals nuclears, endesa, etc.
No serien incompetents i incompatibles i haurien d”anbstenir-se de participar en casos com aquests en que son interessats ?
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!