Aquests dies he llegit el llibre del professor Ramon Tremosa, coïncidint pel que veig amb Saül Gordillo. És un llibre que es llegeix d’una tirada, malgrat la seva especialització, escrit en l’estil sempre entenedor i pedagògic dels textos del professor Tremosa.
Estic d’acord en tot el que és fonamental, en les tesis essencials del llibre, tant pel que fa al model de finançament de l’Estatut -un model que no ha canviat en absolut respecte al que hi havia abans i que, a més, difícilment significarà més diners per a Catalunya- com en els perills i les amenaces que representen els models actuals de poder i de gestió dels sistemes d’aeroports i de ports tant a Catalunya com al conjunt de la euroregió mediterrània dels Països Catalans, el que s’ha anomenat l’EURAM. Tot plegat, una situació ben galdosa per a la competitivitat i la productivitat de l’economia del nostre país i, per tant, pel benestar i la qualitat de vida dels seus ciutadans i ciutadanes.
Modestament, he parlat de tot plegat en un sentit molt semblant tant en aquest bloc com a la revista Actual. Així, si s’em permet, ja he parlat del que significava (així com de les conseqüències de) el “nou” model de finançament i de les inversions en infraestructures previstes a l'”Estatut de la Moncloa” a:
“Incompliments i manca de credibilitat”
“Alguna pregunta més??: sobre les inversions en infraestructures”
“Infraestructures: continúa la presa de pèl”
“El gran dèficit històric català en infraestructures”
“Un camí molt llarg,…, que encara continua”
“Més del mateix: dèficit fiscal”
“Del model confederal/federal al model LOFCA”
“Doncs, mira per on, el pacte no és bó”
De la mateixa manera, també he parlat més específicament dels problemes que representa l’actual sistema aeroportuari a:
“L’aeroport d’una nació sense Estat”
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!