El Campanaret

Un bloc de Gerard Gort

6 d'abril de 2006
Sense categoria
0 comentaris

Etiquetatge en català

La batalla comercial entre les marques de cervesa Moritz i Damm ha tingut efectes positius per a la normalització lingüística. I és que el fet que Moritz etiqueti en català ha dut Damm, a banda de dur a terme una guerra comercial de preus, a també fer-ho. Si més no en el cas de l’Estrella Damm, que ara escriu les seves etiquetes en la llengua pròpia del país, quan fins fa molt poc no era així. Potser també hi ha ajudat que la marca patrocini el FC Barcelona. Ens trobem davant un exemple que demostra que sovint la competència empresarial té millors efectes que la llei o altres tipus d’incentius per avançar en la normalització lingüística. És important subratllar que si Damm ha fet aquest pas és perquè deu saber que etiquetar en català els farà guanyar vendes. I això és molt pedagògic. Si els consumidors adoptéssim un actitud més responsable i ens fixéssim més en els productes que etiqueten en la nostra llengua o no a l’hora de fer la compra la realitat canviaria a molta més velocitat. I cal confiar més en la força dels consumidors que de les lleis. Només cal dir que l’Estatut que va sortir del Parlament de Catalunya deia que els productes han d’estar etiquetats "almenys en català". A Madrid aquest almenys ha quedat amb un "també en català". És a dir que aquelles empreses (poques, això sí) que etiqueten només en català, també hauran de fer-ho en alguna altra llengua.

Llibertat per al bandarer de la pau
25.10.2005 | 2.32
A Sense categoria
Apunts
26.03.2008 | 3.50
A Sense categoria
Dietari del procés cap a l’estat propi. Setmana 63
01.12.2013 | 11.28
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.