A tall d'invocació

blog d'Enric Balaguer

25 de gener de 2013
Sense categoria
0 comentaris

La pressa i els seus efectes segons Jader Tolja

“La pressa està en contradicció amb l’experiència. Hi ha una avidesa intrínseca en la persona que viu de pressa que mai no pot ser satisfeta: els ritmes intensos no permeten la integració de l’experiència i deixen inevitablement un sentit de buit i frustració. La paradoxa en què cau irremeiablement qui renuncia a combinar l’acció amb pauses és la d’il•lusionar-se pensant que fent més coses, explotant al màxim l’oportunitat, hom pot obtenir molt més de la vida. En realitat és exactament al revés, perquè el temps subjectiu d’un persona s’aconsegueix amb la seua relaxació i amb la percepció que s’assoleix amb els òrgans i altres estructures més profundes de l’organisme, com és evident en els xiquets que, en el mateix temps que un adult, arrepleguen un nombre d’experiències infinitament major.” (n’hi ha més) 

“És un fet que coneix bé qui practica meditació: en recórrer amb la consciència cada part del cos, s’assoleix a vegades una intensitat en la percepció del propi organisme i de les pròpies emocions que és inimaginable per a qui es troba en un estat d’acceleració (encara que siga també pressa per aprendre a meditar!).”

(…) Acció i contemplació són, en conseqüència, dues funcions complementàries. Aquesta complementarietat no pot dissoldre’s si no és a canvi d’una pèrdua de significat: l’acció crea una mutació física, fa que s’esdevinga alguna cosa, veiem els seus efectes, crea el que definim com una experiència. Però sols quan es seguida per un estat de quietud que fa possible assaborir-la, deixar que sedimente dins de nosaltres i que s’integre, l’experiència assoleix sentit i valor.”

                    Jader Tolja i Francesca Speciani, Pensar con el cuerpo      

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!