Emigdi Subirats i Sebastià

Lletres ebrenques

11 d'octubre de 2007
0 comentaris

Assemblea sobre el traçat de la N-340 a Campredó

Avui dijous, 11 d’octubre, s’ha de celebrar una importantíssima assemblea informativa sobre el nou traçat de la N-340, la qual tindrà lloc a les 22.00 al Casal Cultural Francesc Llop de Campredó (Baix Ebre). Recordem que s’ha endegat una campanya de recollida de signatures contràries al traçat que proposa el Ministerio de Fomento, atès que divideix els nuclis urbans de Campredó i Font de Quinto-Raval del Pom i ens deixa la població en una situació marginal: entremig de dos polígons industrials i d’una infraestructura d’aquestes característiques. En les reunions de preparació de l’assemblea hi han participat totes les associacions locals i els membres del Consell Assessor. Ens felicitem per l’interès que ha demostrat l’associació "Campredó Jove", ja que s’han implicat fortament en la campanya informativa. La imatge l’hem estreta del bloc de la UE Campredó.
COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ "CAMPREDÓ JOVE"
Sembla mentida que la història es torni a repetir! Som campredonencs i ens estimem el nostre poble, encara que legalment se?l consideri ?pedania? de Tortosa. La ciutat hauria de vetllar per tots els ciutadans que hi formen part, malgrat que malauradament per nosaltres no ho ha fet mai. Ja n?hi ha prou, fa massa anys que ens anem trobant amb obstacles i cada cop són més i més irritants. Els fets es remunten a l’any 1969, amb l?aprovació del projecte per convertir part de les nostres terres en Polígon Industrial. Actualment tenim tota classe d?indústries, una gran varietat de contaminació i poca fidelitat als processos de reciclatge. Anys més tard, al 1990, ja farts de la situació, veïns de Campredó engeguen el procés segregacionista, tal i com havien fet altres poblacions com Deltebre, Camarles, etc. Tortosa, com era d?esperar, es va negar. ?Millor mantenir la unitat del municipi? deien. I ens preguntem: millor per a qui? Va anar d?un pèl que ens posessin l?abocador intercomarcal de residus urbans, on s?havien de dipositar 60.000 quilos de brossa al dia. Gràcies a la Comissió Antiabocador i a la lluita popular es va poder evitar, no podíem permetre-ho de cap de les maneres. El benefici per a l?Ajuntament i la ?pudor? per a Campredó. Durant la construcció de la famosa autovia, després de rebre alguna que altra queixa, van rectificar el projecte, ja que l?entrada al poble es convertia en una rotonda per accedir també al polígon i això comportava que els camions de gran tonatge i de materials tòxics passessin pel costat de les escoles i per dintre del poble. Actualment ens trobem en la creació del polígon Catalunya sud, envoltant la població de Campredó. S?han preguntat què  significa això? Per on hem de créixer nosaltres? I ara, per acabar-ho d?adobar, s?ha fet públic el projecte de la autovia de l?interior presentada pel Ministeri de Foment. Aquest preveu el pas de l?autovia pel mig de la zona d?horts entre Font de Quinto i Campredó, això suposarà la fragmentació i l?aïllament entre aquestes dues zones i un gran impacte paissatgístic, ja que està previst que passi a una alçada considerable. I què hem de fer? Només ens queda tornar a sortir al carrer i fer soroll, per reivindicar el nostre sentiment i aquesta gran injustícia.
Ànims campredonencs!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!