Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

“Pa negre”: queden 4 dies

11 d'octubre de 2010

Divendres podrem descobrir Pa negre, d’Agustí Villaronga. De fet, n’hi ha una projecció avançada a la premsa, dimecres, dia 13; però al públic, arriba divendres. Villaronga és un autor, un cineasta amb el seu propi estil, les seves inquietuds artístiques i unes temàtiques que el mouen a crear. Tanmateix, Pa negre se’ns assegura que ha

Llegir més

Tràiler (VO): “La llarga caminada”, de Peter Weir

10 d'octubre de 2010

Al Festival de Telluride ja la van poder veure, La llarga caminada, de Peter Weir. L’esperàvem a Canes 2010 i ens la imaginàvem a Venècia 2010; però finalment va ser Telluride, un certamen menor, que va organitzar un homenatge a Weir i s’endugué el privilegi d’estrenar-la. Per als productors, significà també el començament de l’aposta

Llegir més

AV7D · Altres articles: del 7 al 13 d’octubre de 2010

10 d'octubre de 2010

Recull d’articles sobre qüestions cinematogràfiques publicats entre el 7 i el 13 d’octubre de 2010 *** OPINIÓ. ‘Horror vacui’ (Àngel Quintana, Avui+ElPunt – Els miralls de la ficció): El silenci, la desesperació i l’angoixa són els elements que haurien de dominar a “Buried”, però els guionistes no fan més que inventar-se cops de guió per enganyar l’espectador.

Llegir més

“Pa negre”: queden 5 dies

10 d'octubre de 2010

D’aquí cinc dies, finalment, arriba a bona part de la nostra cartellera Pa negre, d’Agustí Villaronga. Adaptació de l’obra literària d’Emili Teixidor –Retrat d’un assassí d’ocels, Pa negre, Sic trànsit Gloria Swanson…-, la pel·lícula significa el retorn d’un del millors dels nostres cineastes. Per fi, el dia 15 d’octubre de 2010, amb nosaltres: Pa negre. Per

Llegir més

Sitges 2010: diumenge 10 d’octubre

10 d'octubre de 2010

Diumenge, 10 d’octubre, al Festival de Sitges: Secció Oficial Fantàstic Competició – Sitges 43-Secuestrados, de Miguel Ángel Vivas Rare Exports: A Christmas Tale, de Jalmari Helander Fase 7, de Nicolás Goldbart *** Secció Oficial Fantàstic Panorama Competició Helldriver, de Yoshihiro Nishimura *** Secció Oficial Fantàstic Panorama Especials The Ward, de John Carpenter [web oficial (ang)]

Llegir més

Off-Sitges: 9 d’octubre de 2010

9 d'octubre de 2010

Diada del País Valencià: bona diada, companyes i companys! Avui hi faré cap, a Sitges; però per estirar-hi les cames, fer un tomb per Miramar i per aquells carrers, anar a dinar i tornar cap a casa. Fins i tot els meus amics, es pot dir viciosos del gènere, troben que avui no hi acaba d’haver

Llegir més

Off-Sitges

9 d'octubre de 2010

Aquest és el segon any consecutiu que no m’acredito al Festival de Sitges. Raons diverses en són la causa. Però he de reconèixer que això del cinema de terror no és precisament el que més m’interessa del setè art. Encara mentre tenia un cert component generalista -època Gorina-, hi anava trobant coses i, amb elles,

Llegir més

AV7D · Estrenes: del 7 al 13 d’octubre de 2010

8 d'octubre de 2010

Recull de ressenyes informatives i articles d’opinió (no críitiques) sobre algunes estrenes a part de la nostra cartellera cinematogràfica, entre el 7 i el 13 d’octubre de 2010. *** Amador (Amador), de Fernando León de Aranoa: Articles – Paternalisme social (Jordi Costa, Avui+ElPunt – Quadern de Cinema): (..) demostra com, de vegades, no hi ha res més de dretes que una pel·lícula

Llegir més

AV7D · Crítiques: del 7 al 13 d’octubre de 2010

8 d'octubre de 2010

Recull de crítiques publicades entre el 7 i el 13 d’octubre de 2010 *** Amador (Amador), de Fernando León de Aranoa: Crítiques – Poètica tronada (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | Amador (Sergi Sánchez, Time Out Barcelona) | Arriscat, però no millor (Quim Casas, El Periódico) *** Cartes a Juliet (Letters to Juliet / Cartas a Julieta), de Gary Winick: Crítiques – Cartas

Llegir més

A cop calent: “L’americà”, d’ Anton Corbijn

8 d'octubre de 2010

L’americà (The American / El americano), d’ Anton Corbijn Quin plaer retrobar un cinema que creu amb l’expressió audiovisual: en la fotografia (amb gairebé totes les seves possibilitats -profunditat de camp, angulació, il·luminació, color…-), la música (subtil, atmosfèrica…), el ritme (coherent amb la situació argumental de refugi i d’inacció per part del protagonista, tan sols sacsejada per

Llegir més