Per on poden anar els trets? Doncs jo diria que cal reflexionar sobre el missatge i sobre les persones a qui ens dirigim. Ja sabeu que jo no sóc expert ni en màrqueting ni en planificació estratègica ni en comunicació política. Però que no domini tots aquests aspectes no vol dir que no sigui conscient de la necessitat que en tenim i del profit que en podem treure. Fa unes setmanes vaig preguntar, via Twitter i en el marc d’un acte de CDC, com seria una campanya per la independència. Només Toni Aira em va respondre, i fugint d’estudi. Les campanyes de comunicació política, ara mateix, es dirigeixen a guanyar eleccions molt més que no pas a guanyar la independència.
Els meus recursos són limitats en temps, en capacitat i en efectivitat, però aquí teniu un tastet del que es pot fer. El missatge es pot emmarcar en una mena de campanya via Facebook destinada a aconseguir que els Estats Units girin els ulls cap a l’Estat espanyol i les seves mancances democràtiques tant a Catalunya com al País Basc. La decisió de Carme Chacon o el reportatge suec del qual parlava al darrer apunt poden ser un bon punt de partida.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!