R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

9 de maig de 2012
0 comentaris

Vilaweb també es nodreix de les xarxes socials

          Els redactors han de contrastar l’ informació d’Internet per tal de no publicar errades.

 

          Canvia la manera d’accedir a les  noticies per part dels lectors.

Twitter i Facebook, les dues principals xarxes socials, serveixen a Vilaweb, un diari electrònic independent en català, de fonts d’ informació.

Les xarxes socials no només són útils per aquest diari digital a l’hora de penjar les seves notícies, sinó per obtenir informació d’actualitat amb la qual després les redactaran . “Les xarxes socials han ajudat a fer créixer Vilaweb”, afirma Josep Casulleres, redactor del diari català.

Els tuits i les publicacions a Facebook, no tan sols brinden l’oportunitat de comunicar els fets en el mateix instant, sinó que permet als redactors de Vilaweb poder recollir testimonis en primera persona.

El problema existent amb les publicacions a la xarxa és que sovint es pot tractar d’informació falsa, de rumors o de testimonis exagerats, per tant, el periodista sempre contrasta la informació abans de publicar-la per tal de no divulgar un comunicat erroni.

Anys enrere, els lectors acostumaven a accedir a Vilaweb amb un objectiu més clar, informar-se globalment de l’actualitat. Avui en dia, amb el creixement de les xarxes socials, predominen els lectors que entren a Vilaweb atrets per alguna publicació concreta que han pogut veure al Facebook o al Twitter i no tant perquè hagin accedit directament al portal web. Aquest fet ha originat un canvi en la feina del periodista d’aquest diari, que ja no es dedica tant a elaborar la portada sinó ha difondre les noticies a les xarxes socials per tal d’arribar al lector.

Penjar les noticies en alguna d’aquestes dues xarxes permet als lectors donar el seu punt de vista sobre la noticia, comentant la publicació. Aquesta nova opció que ofereixen Twitter i Facebook de donar l’oportunitat d’expressar-se al públic interessa al diari català, ja que un dels seus objectius és fer un periodisme obert a la gent.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!