Ø
“ La informació ja no és una cosa que has d’anar
a buscar” diu el director de Vilaweb
Ø El microperiodisme és el futur
Avui en dia ens trobem en un moment de canvi que
ha ocasionat diverses revolucions mediàtiques arreu del món. Internet a passat
a ser, a la llarga d’aquests últims anys, la eina principal del periodisme; fa
que els usuaris puguin estar connectats permanentment a la xarxa, ja sigui des
de el mòbil o des d’altres aparells electrònics, cosa essencial pel periodista;
les noticies es reben a l’instant d’emetre-les. “La informació ja no és
una cosa que has d’anar a buscar sinó que sempre la portes a sobre” diu Partal.
El fet que en aquest mitjà no calguin tants
diners per a dur a terme un projecte ha ajudat molt a augmentar el seu
prestigi. Tot i així es necessiten altres coses per compensar el seu fàcil accés:
la creativitat és fonamental per a poder manipular aquest mitjà, perquè
depenent de com sigui el format atraurà a més o menys gent i aquí el que conta és
l’audiència. Tot i així, bàsicament el seu finançament ve donat per la
publicitat ja que aquesta conforma el 70% del total d’ingressos del mitjà
digital.
“El diari en paper s’extingirà”, diu el
director de Vilaweb, Vicent Partal; alhora també afirma que “el futur és
molt negre per a les empreses periodístiques”. Els grans mitjans tendeixen
a desaparèixer i amb el temps apareixen altres de més petits i alhora més
concrets connectats entre sí. Aquests mitjans estan regits pel que s’anomena micro-periodisme
i, segons Partal, aquesta especialització és el futur.
Tot
i que s’estiguin donant tots aquests canvis, el periodista ha de tenir clar que
treballa directament pel lector i que el seu objectiu d’informar per sobre de
tot sempre s’ha de mantenir intacte.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Hi ha moltes faltes d’ortografia, massa.
“El fet que en aquest mitjà …”, et refereixes a internet (internet no és només un mitjà) o a Vilaweb? No queda clar.
“el 70% del total d’ingressos del mitjà digital.” Igual com abans a què t’estàs referint ?
“Aquests mitjans estan regits pel que s’anomena micro-periodisme”. El microperiodisme és una manera d’anomenar-ho, no regeix ni coordina res.