R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

3 d'abril de 2009
1 comentari

La clausura del jaçiment arqueològic de Can Fradera permet continuar amb les obres del metro

Porten més de dos anys recollint ànfores, cossos incinerats i qui sap què més (doncs el departament d’Arqueologia del Museu de Badalona s’ha mostrat molt hermètic al respecte), però una vegada conclosses les tasques d’excavació arqueològica, les autoritats confirmen que les obres de la línia 2 del metro de Badalona s’acabaràn l’any que vé.


Reanuden els treballs de la línia 2 a Badalona

Els veïns porten més de cuatre anys quiexant-se pel retard en la construcció d’aquesta infraestructura

Primer va ser desempellegar-se dels habitants de la zona, fins i tot fent servir el desallotjament policial. Després es van trobar amb un subsól més dur del que suggerien les anàlisis inicials i van haver de repetir l’estudi. Posteriorment es van fer sentir les crítiques dels veïns que alertaven les autoritats públiques que la màquinaria que es feia servir trencava les façanes i produia una notable contaminació acústica. I per acabar-ho d’adobar, descubreixen una necròpoli celtíbera amb un enigmàtic aixovar.

Sembla que les desgràcies s’han encebat amb aquest projecte adjudicat a la constructora internacional OHL per la Generalitat de Catalunya, a través de l’empresa d’Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (IFERCAT). Aquests havien d’encarregar-se de la construcció, conservació i explotació del tram final de la línia 2 del metro que uniría Pep Ventura amb el centre de la ciutat. Però ara ja ningú ho té tan clar. Segons l’oficina d’atenció ciutadana, Badalona encara arrossega la deficient planificació urbanística de la dictadura i per això es va considerar necessari replantejar les possibilitats de mobilitat de la ciutat.

Però nomès són 644 els metros que separen Pep Ventura de la futura estació del centre; raó per la cual molts veïns es troben insatisfets. Francesc Macià, el carrer on s’han portat a terme els treballs, és una de les artèries comercials més importants de Badalona, i ja porta 4 anys tallat. A més, alguns analistes polítics han especulat amb la possibilitat  que el malestar social dels comerciants, estigui implicat en el precipitat relleu de l’ex alcladessa de Badalona Maite Arqué, pel nou alcalde del ‘Viver’, Jordi Serra.

De qualsevol forma ningú acaba d’entendre perquè el fet de posar només una estació més de metro, hauria de resultar tan perjudicial per les vides quotidianes dels habitants de la zona. Però el cert es que; ara que estàn tan de moda les anàlisis dels impactes mediambientals, i ja que la construcció de qualsevol infraestructura de mobilitat suscita debats entorn a aquest tema, a alguns veïns sels-hi susciten interrogants com ara el que se n’ha fet de l’augment del CO2 atmosféric que han provocat les constants anades i tornades per carrers alternatius habilitats que l’administració ha provocat. 

Encara que era obvi que el centre de la reconeguda com primera ciutat romana de Catalunya, ‘Baétulo’, patia un greu déficit d’interconexió; vistos els retards que han provocat que les obres ja durin 4 anys, sembla que desenvolupar aquest projecte de microcirurgia urbanística quedava una mica fora de les possibilitats del ajuntament. De qualsevol forma l’ajuntament informa que les obres estaràn acabades a mitjans del 2010, i l’estació entrarà en funcionament cap a finals del mateix any.

  1. Yago.
    Es necessari que corregeixis aquesta notícia (pots editar-la tu mateix)  amb les anotacions que t’hi he fet.
    Al bloc cal penjar els textos corregits i millorats

    X. Capdevila

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!