R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

20 de maig de 2010
0 comentaris

Entrevista amb Luís Alonso Àlvarez

Luís
Alonso Álvarez

Catedràtic d’Història i Economia en la Universitat
de A Coruña. Especialista en Història
Econòmica Colonial dels s.XVI-XVIII, ens parla sobre l’estat del mercat espanyol a filipines i valora l’evolució del país asiàtic en aquesta última dècada.


Quina imatge considera que té Espanya a Filipines?

La
imatge és positiva, el sentiment que el poble filipí té cap a el nostre
és de simpatia. Tot i així a Filipines, hi ha una
certa ignorància sobre com és Espanya en l’actualitat i el gran pes que
ha tingut en la història del seu país.

 

Com creu que
és podria millorar aquesta ignorància?

Es
difícil. La solució seria traspassant una imatge moderna y avançada que
ens permeti obrir noves i millors vies de negoci. Les empreses
espanyoles tenen una gran reputació internacional, amb la qual cosa el que s’hauria de
plantejar és de fer un esforç informatiu per donar-nos a conèixer més a
Filipines. 


Existeix alguna organització que estigui exercint
aquesta tasca?

La Oficina Econòmica i Comercial.
Actualment, aquesta està exercint la tasca que te comentat abans; el
problema és la falta d’empreses espanyoles que vulguin explorar aquest
mercat.

 

Parlant del nombre d’empreses espanyoles,
com valora la presència empresarial d’aquestes a Filipines?

El
gran factor, és que Espanya no veu Filipines com un mercat prioritari. I
això, es degut a que són mercats nous i encara desconeguts per
l’empresa espanyola. Actualment qui posseeix aquests mercats són Amèrica
i Àsia (japonesos). Malgrat això, si en fixem en les estadístiques
d’aquests últims 10 anys, observem que hi ha hagut un marge de millora
important en la presència espanyola al país.


Quins
creu que són els principals problemes als quals s’enfronten les
empreses espanyoles alhora d’entrar a Filipines?

El principal problema com en tot tipus d’empresa, és la inversió, però no és una barrera
insalvable. Sempre és bo comptar amb un soci filipí per facilitar
l’entrada en el mercat i per conèixer que és el que es cou al país. I un
altre dels problemes més comuns, és la lentitud del tràmits duaners,
però això és molt normal en molts del països de la zona.

 

I
problemes amb les mercaderies?

No gaires, els
aranzels no són molt elevats. L’únic problema el tenen les mercaderies
de producció agrícola doncs han de passar un control sanitari i el
procés és fa una mica més complicat.


Deixant de banda l’empresa espanyola, quin futur li espera a
l’economia filipina?Quina ha estat l’evolució en aquests últims deu anys?

Mirant els resultats dels
últims anys, doncs l’evolució de l’economia del país ha estat positiva, tot i així,
encara li queda molt per afrontar i molt per millorar, tan la capacitat
de recaptació impositiva, com la millora de les infraestructures i una forta
inversió en aquestes. En definitiva, les perspectives són favorables.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!