El
director i creador de Vilaweb ens explica el futur del periodisme
“El
diari ara és el Twitter”
“El microperiodisme és la frontera
més clara de futur”
“Se segur que hi haurà un 10% de
la població que pagui”
Vicent Partal, director i creador de Vilaweb, es
va mostrar contundent alhora d’explicar la seva visió del futur del periodisme:
“Lo primer que faig al despertar-me és mirar el Twitter, el diari ara és el
Twitter”. Partal va insistir en que ens trobem en un moment de canvi, en un món
diferent d’entendre la informació. L’element clau que explica aquesta revolució
són els mòbils. Ell diu que amb l’aparició de Internet neix un canvi en la
manera de fer arribar la informació a la gent però que ara amb els mòbils
hi haurà una revolució molt més important per que la connexió a la informació és
permanent.
El
director de Vilaweb també va voler donar èmfasi en que cal que el periodisme s’especialitzi.
La informació generalista desapareixerà, donant pas al microperiodisme, on cada
mitjà s’especialitzarà en un tema i podrà donar la informació amb millor
qualitat i rigor.
Partal
també va voler parlar dels diaris online de pagament “donem informació de
qualitat, això és car, si ho voleu tenir hi ha d’haver una forma de compensació”.
Vilaweb
està subvencionada per la publicitat, però es plantegen noves formes de finançament.
És el cas de la música, nomes paga un 10% de la població, els que van als
concerts, compren els cd’s..etc, la resta no paga ningú. Ell creu que ha de
succeir el mateix amb el periodisme, com es el cas del diari “The Christian Science
Monitor”a Boston, que en 1 any i mig van deixar de publicar en
paper i ara nomes ho fan via Internet i de pagament. Per aquesta raó Partal
afirma que sap segur que hi haurà un 10% de la població que pagarà si Vilaweb
es converteix en una pàgina Web d’informació de pagament, amb la intenció de
fer veure que la informació de qualitat té un preu.
Partal
també creu que ara un mitjà és una marca i no pas un producte. A Vilaweb tot són
productes dins d’una mateixa marca; Vilaweb TV per
Itunes, App Vilaweb per a Iphone, Facebook,
Twitter…etc. Cal jugar amb els diferents formats del mitjà amb els
temes que més interessen al públic que el consumeix.
Partal
també va parlar sobre la supervivència del paper en aquest moment de
canvi. Ell creu que les notícies en paper no funcionen, que nomes funciona l’opinió.
Els diaris de paper nomes sobreviuran si utilitzant la opinió com a base de les
seves notícies, com és el cas del diari italià “Il Foglio”,
unes 14 pàgines aproximadament amb nomes opinió sobre política i economia.
Finalment
Partal va explicar que Vilaweb no en tenia de competidors. “A la xarxa no hi ha
competidors, en un quiosc en canvi, t’obliguen a fer una tria, o compro El
Periódico o compro La Vanguardia, – afirmava Partal – en el món
digital no n’hi ha de competició, sinó que existeix la complementarietat, fins
i tot a Vilaweb posem enllaços d’altres pàgines com la de tv3 o la del
diari Ara”.???
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!