R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

13 de maig de 2013
0 comentaris

?Ara és el moment d?un nou periodisme?

Vicent Partal aposta per un periodisme lligat al mòbil i augura la mort definitiva del diari en paper

“Cal buscar un nou concepte de finançament”

El director del diari digital Vilaweb, Vicent Partal, va exposar davant d’un grup d’estudiants de la Facultat de Comunicació Blanquerna com veu la situació del periodisme actualment.

El periodista va recalcar la importància de les xarxes socials per estar connectats amb el món i va assegurar que, des del seu punt de vista, el periodisme del futur utilitzarà el mòbil per a tot, tant per buscar-hi continguts com per a exercir el mateix periodisme.

Centrant-se en la actualitat, Partal va ser molt crític amb la figura del periodista respecte a la situació de Catalunya i el paper que ha d’assolir aquest, i afirmava que “hi ha moments en la vida d’un país que son extraordinaris, i els periodistes, en aquests moments, han de reaccionar de manera extraordinària: mullant-se.”

En resposta a la idea que plantejava un estudiant de la possibilitat de treure Vilaweb en format paper, Partal va ser clar: “no ens ho hem plantejat en cap moment, com a molta algun exemplar mensual o trimestral”. En aquesta línia assegurava que el diari de paper té els dies comptats i que el model de periodisme canviarà radicalment. “S’han acabat les grans marques, les redaccions amb 200 periodistes, el periodisme ha de ser més proper a la societat, al ciutadà. Cada periodista ha de ser la seva pròpia marca”, afirmava el director del diari que, actualment, disposa de 23 persones en plantilla, dues seccions generals (reporterisme i actualitat) i una filosofia que potencia la figura del “periodista que ho abarca tot”, capaç de parlar de qualsevol tema d’actualitat, escriure, gravar i editar.

Partal va parlar, també, del tema del finançament d’un diari digital. Vilaweb va començar un model de finançament allunyat del món de la publicitat i enfocat a conscienciar el lector per a que valori el bon periodisme i la qualitat d’informació que s’ofereix, i pagui per aquest servei sense obtenir més que un un lector que decideixi no pagar. És un finançament basat en el compromís, en la confiança amb el mitjà i amb la existència d’un feedback lector-diari consolidat i proper. Segons el periodista, la publicitat com la coneixem actualment està invertint cada cop menys en els mitjans i s’ha de trobar sí o sí un nou concepte de finançament. 
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!