Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

22 de febrer de 2007
0 comentaris

AENA i Renfe: la crispació de l’opinió pública

A aquestes alçades, a ningú se li escapa que el debat de les infraestructures serà, un cop evidenciada la decepció estatutària (Pérez Tremps no plegarà del Constitucional i l’Estatut queda en mans dels magristrats conservadors), l’autèntica clau de volta. [Pressió mediàtica per un aeroport intercontinental] La tertúlia d’ahir al matí a Catalunya Ràdio va resultar prou clarificadora. Primer AENA i el futur de l’aeroport del Prat ["Campanya per un aeroport intercontinental a Barcelona"] i a continuació l’escàndol de Rodalies de Renfe. La situació comença a resultar insostenible, i l’evidència que cal un model aeroportuari decidit (legalment) des de Catalunya i que el traspàs de Rodalies a la Generalitat sí que és patriotisme social i política d’esquerres de veritat clama el cel.

Aquest dijous el professor de Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona Ramon Tremosa [web] publica un article contundent titulat "Hub" intercontinental a l’Avui. Acaba així: "L?acte del 22 de març demana que operin a l?Estat espanyol dos grans hubs, que a Itàlia ha beneficiat tant Milà com Roma i que ha estat un joc de suma positiva (beneficis per als dos jugadors) i no de suma zero (el que guanya un ho perd l?altre). La societat civil no es mobilitzaria si preveiés una decisió eficient i si se sentís representada pel govern català. La nova terminal del Prat no és una qüestió identitària sinó de gestió, però el president Montilla no exigeix transparència al govern central sobre els criteris de la seva adjudicació. El silenci és presagi de claudicació als designis dels alts funcionaris de l?Estat com va passar, per exemple, amb la negativa del conseller Castells a quantificar percentatges de participació d?impostos o a detallar mecanismes reguladors de la solidaritat en el finançament del nou Estatut. Per què es mobilitza la societat civil? Per no ser còmplice del president Montilla en la seva dòcil acceptació del centralisme i per elevar els costos a aquest govern català d?acceptar una decisió ineficient."

Últimes reaccions a la bloquesfera:

Joan Ridao, portaveu d’ERC al Parlament: Esquerra instarà el Govern que pressioni l’Estat per agilitar l’adjudicació de la terminal sud del Prat

Joan Puig, diputat d’ERC al Congrés: Una nació també és aeroport

Jordi Eduard Perales (ERC): Aeroports i la meva llengua materna

Carles Macián (ERC): Sense aeroport intercontinental, no hi ha nació

Josep Maria Terricabras: El futur de l’aeroport del Prat i I també la Renfe

Xavier Mir: Un aeroport perquè s’hi enlairi una nació

Actualització:

L’Estrany: Aeroport (I) i Aeroports

Sí ministre: i això del "hub" es menja?

Carlos Serrano (PSC): Montilla y el HUB

Roc Fernàndez (CDC): Renfe

Quim Ferrer (CDC): La vergonya de les rodalies

[Seguiment de la bloquesfera política a Poliblocs]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!