29 de gener de 2009
Sense categoria
0 comentaris

Incompetència sanitària a Xàtiva

Comencem l’any amb nous fets que fan relluir més que mai la incompetència sanitària al nostre terme.
Com venim patint de fa anys, els deficients serveis sanitaris dels que disposem i els seu negligent personal sanitari només fan que passar al pacient d’un lloc a un altre sense solucionar-li el problema, arribant fins i tot a negar-se a atendre al pacient.
Vergonyós avui en dia, que hem de patir una seguretat social de fa 30 anys, en la qual no s’ha avançat gens.
Les urgències un cop més col·lapsades, i el que es pitjor, sense especialistes disponibles.
El cas que citaré a continuació es un dels tants que pateixen aquest mal servei de la sanitat publica.

Ahir dia 12-1-09, un pacient va despertar amb la cara totalment inflada i enrogida per un tipus de excema (no se exactament de quina patologia es tracta ja que encara ningú li ha diagnosticat res), va intentar agafar torn al seu metge de capçalera (J.C) però per a variar no hi havia ja des de bon matí, va anar al final de la consulta (13h) sense torn ja que era una afecció urgent que afectava molt al pacient, la resposta del metge va ser que anara a urgències de l’hospital Lluís Alcanyís amb un paper que li va omplir, per a que l’atenguera el dermatòleg de Guàrdia. Una vegada en urgències el pacient entrega el seu volant i espera a ser atès fins quasi les 5 de la vesprada, per a desgracia d’ell una vegada l’atenen li pregunten a que a anat allí, i li diuen que no el pot atendre cap especialista perquè no disposen de dermatòleg a urgències i no pot atendre’l ningú. El pacient sense ningú que li tractara el seu problema i amb la cara totalment inflada encara te que tornar a casa. A l’endemà (13-1-09) continua amb el problema sense remitir i torna al metge de capçalera que l’envia de nou a l’hospital Lluís Alcanyís on el pacient es dirigeix a consultes externes de dermatologia i per a sorpresa d’ell no hi ha dermatòleg en tot el dia perquè els dimarts no hi disposen d’aquest servei (es suposa que dimarts no pots tenir cap afecció dermatològica), el pacient desorientat pregunta a les infermeres si algú pot atendre el seu problema perquè ja que no saben quina patologia es podria ser alguna reacció al·lèrgica i pregunten si hi ha al·lergòleg passant consulta, a lo que li responen que sí però que no el pot atendre perquè està atenent cites concertades de fa mesos.
El pacient encara sense haver sigut atès per ningú, es dirigeix al centre d’especialitats de L’Espanyoleto, on dient-se centre d’especialitats deurà de tenir treballant algun especialista, i espera que almenys un dermatòleg. Per fí, troba la consulta de dermatologia (amb el volant del metge de capçalera a la mà), i ho!! sorpresa no hi han pacients, pensa que per fi algú l’atendrà, però no, la dermatòloga es nega a atendre’l perquè segons ella el paper que li ha fet el seu metge de capçalera no està ben redactat i ella no atén urgències i no té perquè atendre’l, tot açò en un tò despectiu cap al pacient. Tot seguit el pacient es dirigeix al servei d’atenció al pacient del centre d’especialitats per reclamar l’actuació de la metgessa i el tracte que està rebent, pel qual deixa constància però ja sabem que serà paper mullat ja que les reclamacions acaben on comencen i no es fa mai res, negligència rere negligència, i maltractament rere maltractament.

El pacient ja desesperat torna a parlar amb el metge de capçalera, i demana que al menys per baixar-li d’inflamació el punxen d’Urbason, al quan el metge li respon que és massa tard i que ja li se rebaixarà l’inflamació sola. Tot seguit li fa un volant preferent per a que agafe torn al centre d’especialitats, torn que preferent i tot no li se donarà abans de 15 o 20 dies.

Com podem vorer la política dels nostres “serveis sanitaris”, es la següent: “si es molt greu ja et moriràs i tindrem un menys que atendre”, perquè vergonyosament a hores d’ara aquest pacient està treballant malauradament amb la seua afecció a la cara i sense dormir per les molèsties que li provoca, i ningú a hores d’ara s’ha dignat a atendre’l i diagnosticar-li el que té per poder donar-li solució.

Aquest és un més dels casos d’incompetència que hem patit als serveis mèdics de La Costera, i que desgraciadament seguirem patint si ningú li posa fí, la qual cosa està molt crua.

Segurament molts dels que llegiu aquest fet us veieu identificats o coneixeu algun familiar o amic que ha patit un cas semblant d’incompetència en aquestos serveis mèdics. Per a mi, no es la primera vegada que la seguretat social m’ha maltractat i inclús en dos ocasions anteriors de casos més greus d’operacions necessàries, hem tingut que acudir a la privada perquè probablement a la llista d’espera no ho hauríem contat, encara estaríem en ella.

Vos recomane fer-los públics per a veure si fent força tots algú ens fa cas i denunciar cada cas de maltractament mèdic i de problemes causats pel deficient funcionament de la sanitat pública a la nostra comunitat.

No volem que ens enganyen més, ja està bé d’actuacions polítiques per eixir a la foto, i més actuacions polítiques per solucionar els problemes reals dels ciutadans.

Mar Sanchis, 13 de gener del 2009

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!