El Mont

No és el món

3 d'agost de 2011
0 comentaris

AMMAT – posem llum a la M.A.T – L?AMMAT lamenta el poc recolzament de la Generalitat en la defensa del soterrament de la línia.

AMMAT, ” Associació de municipis MAT “, formada per 63 Alcaldes de municipis de les comarques Gironines afectats o no, pel pas de la MAT.

Des de aquest bloc intentarem modestament, posar una mica de llum a la foscor amb que la MAT s’està imposant al nostre territori.

LA M.A.T ÉS UNA INFRAESTRUCTURA PEL TRANSPORT I COMERÇ INTERNACIONAL D’ENERGIA ELÈCTRICA QUE TE GREUS CONSEQÜÈNCIES, SOCIOECONÒMIQUES, MEDIAMBIENTALS I PAISATGÍSTIQUES, PEL TERRITORI PER ON DISCORRE.

PER AIXÒ, L’AMMAT REBUTJA ROTUNDAMENT AQUEST PROJECTE, TAN EN EL SEU FONS PER LA MANCA DE JUSTIFICACIÓ, COM EN LA SEVA FORMA PER LA MANCA DE DIÀLEG I TRANSPARÈNCIA DELS GOVERNS ESPANYOL I CATALÀ, AIXÍ COM TAMBÉ DE L’EMPRESA R.E.E. DONCS NO S’HA DEMOSTRAT EXHAUSTIVAMENT, AMB UN DEBAT AMPLI, TRANSPARENT I PLURIDISCIPLINAR, EN CONSENS AMB LES ADMINISTRACIONS LOCALS I AMB PARTICIPACIÓ D’EXPERTS INDEPENDENTS I DELS AGENTS SOCIALS I ECONÒMICS, QUE EXISTEIXEN NECESSITATS LOCALS DE SUBMINISTRAMENT ENERGÈTIC I QUE TAN SOLS, I EXCLUSIVAMENT, ES PODEN COBRIR AMB AQUESTA LINIA, ÉS A DIR QUE HI RESULTEN INVIABLES ALTRES OPCIONS O MODELS ENERGÈTICS.

L’AMMAT lamenta el poc recolzament de la Generalitat en la defensa del soterrament de la línia.

L’AMMAT lamenta el poc recolzament de la Generalitat en la defensa del soterrament de la línia.

L’Associació de Municipis Molt Alta Tensió, lamenta el poc recolzament de la Generalitat en la defensa del soterrament de la línia. La proposta ha quedat pràcticament desestimada després que l’Estat aprovés, la setmana passada, la declaració d’impacte ambiental de la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia.

El tram de la línia de 400 quilovolts que va de Bescanó a Santa Llogaia d’Àlguema, passant pel Pla de l’Estany, tindrà 43,2 quilòmetres i serà aeri. L’Estat ha aprovat la declaració d’impacte ambiental d’aquest tram de la MAT, fet que suposa la confirmació definitiva que el Govern ha desestimat les propostes de soterrament del CILMA. La línia creua un total de 38 termes municipals compresos entre les comarques del Gironès, Pla de l’Estany, Alt i Baix Empordà. Concretament, a la comarca afecta els municipis de Palol de Revardit, Cornellà del Terri i Vilademuls.

El president de l’Associació de Municipis contra la Molt Alta Tensió i alcalde de Crespià, Xavier Quer, ha lamentat aquesta aprovació, que considera que suposa un greuge comparatiu entre territoris. Quer assegura que a part dels alcaldes, el CILMA i el territori, ningú més ha cregut en el soterrament, i critica la manca de suport polític.

El de Bescanó a Santa Llogaia serà l’últim tram on la línia de 400 quilovolts serà aèria abans que es comenci a soterrar per creuar la frontera francesa. La MAT arribarà soterrada fins a la frontera des de Santa Llogaia d’Àlguema i creuarà els Pirineus per un túnel que discorrerà en paral·lel al del Tren d’Alta Velocitat. Xavier Quer ha volgut deixar clar que el tram de la MAT que serà soterrat ho serà gràcies a la pressió política i del territori de la Catalunya Nord, i assegura que les comarques gironines acabaran tenint “el que els polítics d’aquí han volgut”.

Precisament, Quer tenia prevista per ahir una reunió amb els responsables del govern català per insistir i demanar-los que es posessin en contacte amb els alcaldes i els recolzessin en les seves reivindicacions. En aquest sentit, el president de l’Ammat ha lamentat que el diàleg amb la Generalitat no ha estat fluït en cap moment, ni abans ni després del canvi de govern.

Un cop aprovada la declaració d’impacte ambiental, el projecte passarà a mans del ministeri d’Indústria i es podran engegar els tràmits per aixecar les torres sobre el terreny.

“Radio Banyoles”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!