El Mont

No és el món

9 d'agost de 2011
0 comentaris

AMMAT – posem llum a la M.A.T. – La interconnexió soterrada també és de la MAT –

AMMAT, ” Associació de municipis MAT “, formada per 63 Alcaldes de municipis de les comarques Gironines afectats o no, pel pas de la MAT.

Des de aquest bloc intentarem modestament, posar una mica de llum a la foscor amb que la MAT s’està imposant al nostre territori.

LA M.A.T ÉS UNA INFRAESTRUCTURA PEL TRANSPORT I COMERÇ INTERNACIONAL D’ENERGIA ELÈCTRICA QUE TE GREUS CONSEQÜÈNCIES, SOCIOECONÒMIQUES, MEDIAMBIENTALS I PAISATGÍSTIQUES, PEL TERRITORI PER ON DISCORRE.

PER AIXÒ, L’AMMAT REBUTJA ROTUNDAMENT AQUEST PROJECTE, TAN EN EL SEU FONS PER LA MANCA DE JUSTIFICACIÓ, COM EN LA SEVA FORMA PER LA MANCA DE DIÀLEG I TRANSPARÈNCIA DELS GOVERNS ESPANYOL I CATALÀ, AIXÍ COM TAMBÉ DE L’EMPRESA R.E.E. DONCS NO S’HA DEMOSTRAT EXHAUSTIVAMENT, AMB UN DEBAT AMPLI, TRANSPARENT I PLURIDISCIPLINAR, EN CONSENS AMB LES ADMINISTRACIONS LOCALS I AMB PARTICIPACIÓ D’EXPERTS INDEPENDENTS I DELS AGENTS SOCIALS I ECONÒMICS, QUE EXISTEIXEN NECESSITATS LOCALS DE SUBMINISTRAMENT ENERGÈTIC I QUE TAN SOLS, I EXCLUSIVAMENT, ES PODEN COBRIR AMB AQUESTA LINIA, ÉS A DIR QUE HI RESULTEN INVIABLES ALTRES OPCIONS O MODELS ENERGÈTICS.

 La interconnexió soterrada també és de la MAT

La interconnexió soterrada també és de la MAT

N’hi ha que, expressament, utilitzen molt hàbilment la semàntica per despistar a la gent. Si no s’està al corrent de les notícies, els poders fàctics ben instal·lats ens bategen una notícia quan la realitat és una altra. Ho dic perquè ara fa poc vam poder llegir a la portada d’un dominical que “la interconnexió elèctrica entrarà en funcionament el 2012”. Mario Monti, en el seu treball de fer minvar la forta alarma social que provoca la MAT, en l’últim moment es va desentendre dels dos primers trams, quan hi ha documents oficials en què diu que el seu treball començava a Sentmenat, l’origen de la línia, i al final només es féu responsable de la interconnexió, el pas de la frontera. Així es va aconseguir impulsar el soterrament des de Baixàs fins a Santa Llogaia, en corrent continu; una de les línies soterrades terrestres de les més llargues. En ser prioritaris per a la CE els més de 300 milions d’euros donats per tots nosaltres per al benefici d’unes empreses privades, més que seguretat energètica, els donaran més seguretat pel que fa als beneficis.

Sort en vàrem tenir de les quatre plataformes, dos per cada costat de la ratlla, per aconseguir això. Però el que no és diu és el que va reconèixer Monti, en referència a les compensacions, les inversions, etc. A la Catalunya del Nord, polítics i empresaris units, forts, varen aconseguir, en els debats públics, oberts fins i tot a les dues plataformes d’aquí, unes compensacions que nosaltres no tindrem. Potser aquest món empresarial s’hauria d’emmirallar nord enllà i fer autocrítica. I dir que s’han consultat tots els afectats del territori representa fer córrer una altra mentida oficial habitual. I també es podria enviar algun periodista a fer alguns quilòmetres i a ser damunt del terreny per palpar la notícia, i no esperar que t’ho donin tot des de la web oficial de l’empresa promotora. O preguntar-se pels perills sobre la salut que tindran totes les persones al voltant de la subestació de Santa Llogaia, perquè aquí passarà de corrent continua a alterna. Com que ja es dóna per fet que funcionarà el 2012, quan el primer tram encara no ha entrat en funcionament, ni la subestació de Vilanna, i aquesta havia de funcionar ja fa mesos… Sembla que tot està fet, però el cert és que hi ha un decalatge entre les obres del TAV i la MAT. Si diuen que les obres del TAV acabaran a finals del 2012, i el TAV necessita la MAT per funcionar, com s’ho faran, doncs, entre Bescanó i Santa Llogaia? Perquè del segon tram encara s’ha de publicar a Madrid el document oficial; vindran al·legacions, etc. Es pot eternitzar encara tot això. No es pot dir blat…
EL PUNT
JOSEP LLUÍS GONZÁLEZ MORENO / La Mota (Pla de l’Estany)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!