Pere Meroño

Diari d'un eurocomunista del #PSUC

10 de març de 2009
0 comentaris

La mort i la primavera. Rodoreda per Villaronga

A.- “Estic lluitant amb ‘La mort i la Primavera’ com si m’hi anés la vida” –Mercè Rodoreda a Joan Sales, 15 de juny de 1962- (…)

B.- “La mort i la Primavera em va seduir tot d’una. De seguida em van venir al cap els treballs de Robert Flaherty, de Murnau o fins i tot de l’Eisenstein de ¡Qué viva México!, pel.lícules mig documentals que incorporaven al discurs objectivitat i fascinació a parts iguals. Aquella mirada havia de ser la nostra. Una mirada extasiada davant una realitat exòtica, però implicada en temes que encara avui ens afecten a tots” –Agustí Villaronga, text de treball per al film, 1989-.

C.- Actors

Personatges:

Noi.   A designar.

Madrastra. Victoria Abril.

Ferrer. Casto Sendra “Cassen”

Home garrot. Gunther Meisner

D.- “Rodoreda ho resumeix molt bé. Una novel·la ‘es fa amb una quantitat d’intuïcions, amb una certa quantitat d’imponderables, amb agonies i resurreccions de l’ànima, amb exaltacions i desenganys, amb reserves de memòries involuntàries… tota una alquímia”… que, a nosaltres, ens va dur al fracàs. No me’n penedeixo. Sempre he pensat que és el projecte més bonic que he tingut a les mans.

I E.- Guions. Cartes. Textos. Fotografies. Objectes. I bocins d’aquest film no enllestit, incomplet, sense productors ni estrena; imatges hipnòtiques, rosselinianes-pasolinianes-murnauenques… en aquesta bella i excepcional exposició.

Quin film no ens hem perdut, país petit i garrepa, de vol gallinaci.

. La mort i la primavera. Rodoreda per Villaronga. La Virreina. Barcelona. Fins el 3 de maig de 2009.

El crim del caixer automàtic / El crimen del cajero automático

El vídeo

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!