Prendre la paraula

jordimartifont

19 de maig de 2013
1 comentari

El “perillós” material incautat als anarquistes catalans el passat 15 de maig, o quan un llibre d’història es converteix en una bomba

Extrec del Facebook de l’Eudald Calvo el “perillós” material que tenien els “terroristes” anarquistes detinguts aquesta setmana als Països Catalans per ordre d’un jutge de l’Audiencia Nacional: una porra d’un mosso, martells i claus (!!??), un parxe d’Eskorbuto, un parxe anti-nazis, petards (entre ells carpinteros), metxes per encendre petards de quan tenies 7 anys, pirotècnia de correfocs, boles, un llapis de memòria USB, uns dards de diana de bar, tres telèfons mòbils, arandeles, una màscara anti-gas i el més xungu és una ballesta, un tira-xines i tres navalles. És interessant de llegir aquest article publicat per A las Barricadas sobre el tema.
La cirereta del pastís és el llibre “Grups autònoms”  escrit per Joni D i editat pel Lokal. O sigui que un llibre d’història és una prova delictiva avui al nostre país? No hi haurà cap rectificació per la Conselleria d’Interior? És indignant que un llibre d’història sigui utilitzat com a prova delictiva, a no ser que el que s’estigui jutjant i acusant sigui la manera de pensar, la manera de dissentir, la forma de ser. Si obriu a baix podreu llegir el text que Joni D, des d’Argentina ha escrit sobre aquesta inquisitorial forma d’apuntar per part dels que menen les idees que alguns tenim…

COMUNICADO OFICIAL CONTRA LA INCULTURA:
Viernes 17 de mayo, 10’30 horas, horario de Buenos Aires, donde me encuentro para presentar mañana mi primer libro, “Que pague Pujol!”. Me despierto y, enseguida, antes de haberme lavado la cara, recibo un mensaje sms: “Los Mossos d’Esquadra han incautado una copia de tu último libro”. No entiendo el mensaje, enviado por un buen amigo, y respondo con una pregunta. Momentos después me entero de que los Mossos d’Esquadra han realizado un operativo, supuestamente antiterrorista, en Cataluña y que entre el material incriminatorio que han mostrado a los medios de comunicación hay una copia de mi último libro, “Grups autònoms”.
Me cuesta mucho reaccionar. De hecho hoy ya es sábado. He necesitado digerir la noticia. Y hacerme algunas preguntas:
¿Como puede, la policía de un estado democrático, presentar un libro de historia como prueba de un delito de enaltecimiento al terrorismo? ¿Es casualidad que los dos libros que se han mostrado en los medios de comunicación sean libros que nos cuentan una parte escondida de la Transición española?
No me puedo hacer a la idea. Estoy lejos. De hecho aquí, en Argentina, acaba de morir el general que quemaba libros, Videla, y de nuevo me pregunto: ¿Quién es el responsable de esta, metafórica, quema de libros en Cataluña?
Hoy presentaré mi primer libro en Buenos Aires y, obviamente, hablaré de lo que pasa en mi casa. Los intentos de secuestrar la historia. Los intentos por evitar la educación. Los intentos para acabar con la cultura.
Y no se si el martes podré volver a casa, porque si el libro “Grups autònoms” es una prueba de enaltecimiento al terrorismo, yo soy el responsable, pero lo intentaré, sin miedo, porque no les permitiremos cambiar nuestro destino.
Por la libertad de expresión, que una vez más está en la cuerda floja.
En solidaridad con los jóvenes encarcelados porque el hecho de que los Mossos d’Esquadra hayan necesitado mostrar libros de historia como material incriminatorio incautado ya es prueba de la falta de otro tipo de material y de la debilidad de todo el proceso.
Me despido con una última pregunta: ¿Tiene algo que ver el hecho de que durante los últimos meses un servidor haya sido el portavoz de la plataforma Ojo con tu Ojo que pretende acabar con la impunidad de los Mossos d’Esquadra?
Atentamente.
Joni D. (Jesus Maria Sahún Castet). Escritor.
El Lokal, asociación cultural responsable de la edición de “Grups autònoms”.
  1. Jo diria que el bastó negre no és una defensa (“porra”) d’un mosso, sinó un aparell gimnàstic, d’aquells que tenen una molla al centre i has d’anar doblegant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!