L’educació del país està en el centre dels debats. Us presento dos fragments d’articles que em semblen molt positius perquè defugen allò "socialment" correcte i es deixen d’apriorismes per entrar a la realitat. Són tot un símptoma que aviat s’encetarà un canvi de rumb en la societat.
Un d’ells pertany a un periodista descomplexat i directe. Els matins del diumenge dirigeix amb dinamisme i profunditat un programa per a pares que és del tot recomanable "Eduqueu les criatures!" És el Carles Capdevila. En un article a l’AVUI escriu:
L’altre peça que m’ha semblat premonitòria del nou rumb que prendrà el tema educatiu, malgrat la Fundació Bofill i altres, és la que ha escrit Xavier Gual també a l’AVUI.
Una clau essencial d’aquest estudi [de la Fundació Bofill] és que només un 1,5% dels nens catalans de primària repeteixen -la més baixa de l’Estat-, mentre que a quart de secundària ho fan un 13,7% -la tercera més alta. Per començar, els pares no els agrada que repeteixin tan aviat i a la primària ja li és còmode espolsar-se el problema com més aviat millor. I això, al final, s’ho empassa tot la secundària, on es descobreixen uns nivells de coneixement penosos. Els professors ho veuen cada dia però amb els seus recursos i una llei massa tova se senten impotents. A més, els alumnes no els respecten en absolut i els prenen el pèl com als seus pares. Si, segons les dades, el despropòsit peta a quart d’ESO és perquè actualment els alumnes no poden repetir més d’una vegada per cicle, és a dir, si primer i segon d’ESO formen el primer cicle, un repetidor de primer d’ESO sap que, encara que no aprovi res, passarà automàticament a segon amb els famosos asteriscos a les notes. Per tant, a quart s’acumulen tots aquells que a tercer no van fer absolutament res, però que el centre considera que és millor que no perjudiquin els que pugen."
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!