BioSofia

Cercant la saviesa de l'art de viure

30 de novembre de 2007
0 comentaris

Noves veus i nou rumb en educació

L’educació del país està en el centre dels debats. Us presento dos fragments d’articles que em semblen molt positius perquè defugen allò "socialment" correcte i es deixen d’apriorismes per entrar a la realitat. Són tot un símptoma que aviat s’encetarà un canvi de rumb en la societat.

Un d’ells pertany a un periodista descomplexat i directe. Els matins del diumenge dirigeix amb dinamisme i profunditat un programa per a pares que és del tot recomanable "Eduqueu les criatures!" És el Carles Capdevila. En un article a l’AVUI escriu:

"Cada minut que els pares dediquem a donar la culpa als mestres, a la societat, a la tele o al sistema, fins i tot quan tenim raó, és un minut que podríem dedicar a fer la nostra feina millor, que no és que n’anem sobrats, de temps. Tants anys de reclamar drets ens fan oblidar el deure essencial de qui els va parir, el deure de marcar-los límits i prioritats, preparar-los per assumir la frustració de no tenir-ho tot i fer-los entendre de forma didàctica, o pràctica, la diferència entre pencar i ser un penques."

L’altre peça que m’ha semblat premonitòria del nou rumb que prendrà el tema educatiu, malgrat la Fundació Bofill i altres, és la que ha escrit Xavier Gual també a l’AVUI.

Una clau essencial d’aquest estudi [de la Fundació Bofill] és que només un 1,5% dels nens catalans de primària repeteixen -la més baixa de l’Estat-, mentre que a quart de secundària ho fan un 13,7% -la tercera més alta. Per començar, els pares no els agrada que repeteixin tan aviat i a la primària ja li és còmode espolsar-se el problema com més aviat millor. I això, al final, s’ho empassa tot la secundària, on es descobreixen uns nivells de coneixement penosos. Els professors ho veuen cada dia però amb els seus recursos i una llei massa tova se senten impotents. A més, els alumnes no els respecten en absolut i els prenen el pèl com als seus pares. Si, segons les dades, el despropòsit peta a quart d’ESO és perquè actualment els alumnes no poden repetir més d’una vegada per cicle, és a dir, si primer i segon d’ESO formen el primer cicle, un repetidor de primer d’ESO sap que, encara que no aprovi res, passarà automàticament a segon amb els famosos asteriscos a les notes. Per tant, a quart s’acumulen tots aquells que a tercer no van fer absolutament res, però que el centre considera que és millor que no perjudiquin els que pugen."

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!