Jordi Mayoral

El bloc de Jordi Mayoral

18 de desembre de 2011
Sense categoria
0 comentaris

Un Barça més gran mundialment

Darrerament, hi ha hagut un fort debat entre l’anterior junta directiva i l’actual sobre si l’estat econòmic del Barça era bo o dolent: que si la caixa era buida o no, que si el club estava i està en la millor situació econòmica de la seva història, que si s’han fet bones o males inversions, que si la due dilligence… Ara bé, el que és segur és que el Barça ha tingut i tindrà sempre necessitat de fer créixer els ingresos, perquè la resta de grans equips europeus com el Real Madrid i el Milan ho faran i fins i tot, perquè l’arribada de multimilionaris que posen diners extra de la seva butxaca gegant en clubs com el Manchester City i el Chelsea, fan que sigui inviable optar només per retallar les despeses. Si només s’eliminen despeses estèrils s’assoleix treure elements innecessaris que et fan ser més operatiu, però també cal, evidentment, augmentar els ingressos per seguir pagant les nòmines del millor entrenador del món i la dels jugadors d’elit del Barça i també per poder realitzar fitxatges clau com el de Cesc Fàbregas.

D’aquesta manera, cal esmerçar tota la maquinària per fer créixer els diners que el Barça ingressa anualment. Així ho pensem els socis que formem la plataforma Èxit Blaugrana que ens hem posat mans a l’obra, presentant una proposta innovadora per fer créixer els ingressos i la marca Barça arreu del món. Modestament, hem ideat la creació de centres temàtics amb botiga, cafeteria, museu i hotel on a més, es promocionaria la identitat, la cultura i la gastronomia catalana. 

M’explicaré, el conjunt de socis del club i segur que també la junta directiva estem d’acord que el Barça precisa augmentar els ingressos i ser pioner per fer forta la marca mundialment. El club té una gran oportunitat de créixer en els mercats emergents com el del sud-est asiàtic, concretament en països com Xina i també al Japó i als països àrabs. D’aquesta manera, proposem desenvolupar un nou concepte de centres temàtics en ciutats com Xangai, Pequín, Hong Kong, Tòquio, Doha, Abu Dhabi i Dubai. Aquest nous centres temàtics, com dèiem, podrien desenvolupar-se a través d’una gran botiga singular i més experimental que les que hi ha actualment a Catalunya, una cafeteria on es podrien visualitzar en directe partits del Barça i es podria oferir elements de la gastronomia catalana, un museu participatiu amb les icones del Barça i un hotel amb habitacions amb valor afegit, que complementarien l’experiència.  

Fer créixer els ingressos del Club i la marca Barça mundialment ha de ser una de les prioritats principals per l’entitat amb vista als propers anys. Cal realitzar aquesta tasca emprenedora com abans millor, per seguir posicionant el Barça com l’entitat esportiva més destacada. Així, la creació de centres temàtics del Barça és una proposta econòmicament sòlida i faria créixer els seguidors, tot apropant als fans la realitat del Barça. 

Fonamentalment, és cert que ha de ser l’equip liderat per Sandro Rosell que dibuixi estratègies i que les exucti, però també és bo que tots els barcelonistes ens impliquem en la cerca del futur més pròsper pel club, com fem amb aquesta proposta per fer més gran el Barça mundialment.

(Publicat a El 9 Esportiu el 14/11/2011)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!