Tots els manuals en parlen, tothom hi està a favor: cal internacionalitzar-se. Cal obrir fronteres, descobrir nous camins. I certament és difícil, tan difícil com necessari. Però cal posar-s’hi, cal provar nous mercats i intentar consolidar-los.
Amb Mayoral Galeria d’Art sempre hem fet fires a Barcelona i a Madrid, després a Brussel·les, a Milà, a Bolonya i a Colònia. Ara hem fet dues fires a París i aquesta mateixa setmana n’encetem una de nova a Lisboa i repetim a Milà.
I no només cal internacionalitzar l’activitat, sinó que precisament com que t’internacionalitzes, s’ha de disposar d’un estoc internacional. Un producte global, partint com és lògic de l’àmbit local i més en el camp de l’art d’on tenim alguns dels grans talents universals: Miró, Picasso, Dalí, Tàpies, Barceló, Plensa..
És moment de triar, fonamentalment, entre l’expansió o la rendició. Entre quedar-se a casa comptant les engrunes i les possibilitats esquifides que tenim amb una economia greument tocada o encetar aventures, que són costoses, però poden ser fructíferes.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!