JORDI CARRERA for NuCCs

Posicions per una Política catalana central amb fonaments.

18 de gener de 2014
0 comentaris

A la carta i al menú.- Oli, vi, vinagre, aigua,… a la carta: una oportunitat.

Han disposat que a tota mena de restaurants, fondes, hotels, bars, …. l’oli ha de ser servit embotellat en envasos no emplenables.

Oli, vi, vinagre, aigua, …. amb garantia, envàs no omplible, i a la carta: ….. una oportunitat.  Una oportunitat per als bons, per als clàssics i per a la nova economia.

La venda tradicional  més o menys a granel  també necessita una cadena de defensors i promotors  de confiança, i tenir orígen i nom de l’agroindústria productora i envasadora, i  seguretat dels viatjans i comercialitzadors majorites i de les bodegues i comerços de venda al detall.

A tots interessa  que el seu producte siga conegut pel seu nom i que no puga ser subtituït, adulterat, barrejat o alterat .

Recordo quan, aquest anys, el “vi jove” em va transportar al gust del vi encubellat  de casa dels pares. Era el vi de l’any. Si es bò es el millor vi de taula, penso.

Recordo el vinagre  que  vaig comprar a fires de Sant Narcís, a la parada del mas Fita, de Vilarnadal ( Empordà) .  Va ser trobar el gust de bon vinagre. Podia ser un producte per fer regals.

Primer pensament, negatiu, prohibicions, a qui afavoreix, … Després hi penses  i conclous que per als agricultors comerciants, per la indústria i per al comerç i per a la qualitat  i competitivitat de la producció nacional serà una exigència i una oportunitat.  Oli, vi, vinagre, aigua, …. amb garantia, envàs no omplible, i a la carta: ….. una oportunitat.  Una oportunitat per als bons, per als clàssics i per a la nova economia.

La lliure competència i el dret a la circulació i accés al mercat / als mercats / també son drets fonmentals. I per accedir-hi, arribar als desconeguts i consolidar-s’hi, cal denominació d’orígen, qualitat, garantia, continuïtat i si en tens, llegenda.

La venda tradicional  més o menys a granel  també necessita una cadena de defensors i promotors  de confiança, i orígen i nom de l’agroindústria productora,
i seguretat dels comercialitzadors majorites i de les bodegues i comerços  de venda al detall.

A tots interessa  que el seu producte siga conegut pel seu nom i que no puga ser subtituït, adulterat, barrejat o alterat . La clau es  o ha de ser, el bon producte. 

Com sempre cadascú  i cada categoria ha de trobar el seu lloc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!