TENIM EL QUE ENS MEREIXEM

Per Jordi Carbonell Segura

9 de juny de 2012
2 comentaris

PAIS DE BOTIGUERS

Es evident que Catalunya es un país d’emprenedors, no seré jo qui ho posi en dubte, amb tot el que significa ser emprenedor; I+D, tecnologia, noves formes de crear una empresa, etc… Peró també: individualisme, mirar-se el melic, no voler sumar sinó ets el que manés, menyspreu per el que fracassa, etc…

Totes les star-ups, o nous models de negoci, neixen a partir d’una idea disruptiva, normalment aquesta idea comença amb la pregunta: I perqué ningú del ram X s’adonat que aixó – la idea- funciona?, i dit i fet, si posen amb tot l’entusiasme del món i, si tot va bé, han creat una empresa d’èxit. La majoria però, un cop han resolt la pregunta inicial no accepten continuar preguntant-se, i cauen amb la inèrcia del negoci, i fugen com gat escaldat, de qualsevol nova idea disruptiva, i menys si se’ls hi planteja des de fora…

Tota aquesta entradeta be a tomb, perquè hom des que va inaugurar la Productora Audiovisual veient la evolució arreu de la Comunicació corporativa, i els nous models de Marketing amb un fort component audiovisual, s’ha ha donat que la majoria d’empreses d’èxit d’aquest país, no volen, o no entenen, la proposta que els hi fem: Incorporà a les seves estratégies de Marketing les possibilitats que ofereix la comunicació audiovisual a través de la xarxa.

Com a bons botiguers, confien en el que s’ha fet tota la vida, anar a fires, fer mailing’s, tenir una pagina web sense potenciar-la, ni fer-la atractiva,etc… Tots, tú, tothom, em deien que fer  vídeos promocionals, o explicatius, o comercials exclusius per la xarxa era malbaratar recursos, obviant la seva rendibilitat com a producte intemporal. Però en canvi, no ho era invertir en una fira que dura tres dies amb un cost brutal, i una efectivitat en relació a la inversió, efímera.

Ara, que produirem una pel·lícula, i que em proposat a empreses que la patrocinin, em trobo amb el mateix problema – amb honroses excepcions-: Perqué em de patrocinar una pel·lícula? la meva resposta es evident: No será perquè la seva difusió es mundial, i que durant uns set anys ( es la vida d’una pel·lícula) el nom de l’empresa es veurà i sortirà arreu; televisió, cine, premsa, internet, xarxes, DVD, etc..? I a més si son intel·ligents poden convertir el patrocini en una coproducció financera, – amb les exaccions fiscals que comporta- i a més de passejar i promociónar la marca de l’empresa, poden recuperar la inversió publicitària, i si tot va bé, a sobre guanyar-hi diners.

Doncs no, molts prefereixen que ho provin d’altres i si veuen que funciona, a lo millor si atreveixen. La majoria et pregunten: Si és tant bona cosa, perqué no ho fa ningú? doncs de la mateixa manera que Google no va ser creat per cap empresa publicitària, quan el seu negoci es bàsicament publicitari, o com Apple, una empresa d’ordinadors, es la primera empresa de venda de música per Internet,  o la nº 1 en venda de smartphones, i no era ni una discogràfica ni una empresa de telefonía.

En definitiva som un país de botiguers, on els Senyors Esteve fan el que han fet tota la vida, i fugen de qualsevol innovació fins que aquesta ho deixi de ser: Que ho provin d’altres!

  1. Benvolgut Jordi: n’hi ha pocs com tu. Admiro la teva empenta i em sembla (tan de bo no sigui així) que hauràs d’acabar emigrant com jo si vols obrir-te pas entre la mediocritat i el “petit mon” en que s’ha convertit el nostre país. Des de lluny el país noticiat encara es veu mes petit.
    Avui he anat a veure al Museo Nacional -Casa de la Cultura de Quito una exposició sobre cartografia dels grans descobriments: La Condemine, James Cook, Magallanes, Américo Vespuccio, Núñez de Balboa,  el nostre Colom.. Els que varen traçar els mapes del mon varen ser francesos i anglesos amb un esperit d’aventura, risc extrem i descoberta que avui no es ni pensable.
    Hem nascut en uja época equivocada, però no ha estat culpa nostra. 

Respon a josepselva Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!