TENIM EL QUE ENS MEREIXEM

Per Jordi Carbonell Segura

6 de gener de 2012
2 comentaris

EL MEU 2012. CREATIVITAT I INNOVACIÓ

Diuen que serà un any dur, molt dur, fins i tot més que el 2011 que havia de ser millor que el 2010, i ha estat tot el contrari. Segurament tot apunta que si, que ho serà: Pujada injusta del IRPF, LOAPA financera, etc… Pél que fa a nivell personal, tampoc pintar molt bé: feina penjant d’un fil, zero finançament per la productora audiovisual de la que soc soci, etc… Però no ser perqué l’encaró amb il·lusió, com diu el nostre President, no no es la il·lusió de l’il·lús, sinó d’hom que té ganes de fer coses, i que sap que mai ha estat fàcil tirar endavant. Aquest es el regal que els reis d’Orient m’han portat “ganes de fer coses”. Com? Només amb il·lusió? Evidentment no, però si que la il·lusiò es un motor important per activar la creativitat i innovar.

Creativitat i innovació es el que fa falta en els temps que corren. Les solucions del passat no ens valen per al present i menys per el futur.

Creativitat i innovació aixó es tot? Es rés i tot. Sempre que parlo de creativitat i innovació, poso l’exemple dels enginyers de la NASA quan l’Apollo 13 va tenir que tornar a la Terra després de que li explotes un dels tancs d’oxigen.

Aquells homes, varen respondre amb molt d’enginy davant d’una situació extrema. Varen inventar nous usos per aparells que no estaven dissenyats pel que se’ls va emprar. Varen inventar “nous aparells” que dotessin al malmés coet d’unes mínimes garanties de retorn.  També varen desenvolupar nous protocols d’actuació que no es corresponien amb l’ortodoxia espacial.I ho varen aconseguir contra tot pronóstic.

Quan parlem d’innovació, no es només fer aparells “xulos”, sinó també en el nostre fer diàri, hem de donar un pas endavant per tal d’aconseguir allò que abans aconseguíem sense cap esforç, innovant en la nostra manera de fer, apel·lant a la nostra creativitat, per cercar solucions que ens treguin de l’atzucac en el que ens trobem.

El mérit de l’Steve Jobs no va ser la creació del Macintosh, ni l’Imac, ni l’Iphone,ni l’IPad, ni l’Itunes, va estar en la reinvenció constant del model de negoci. Aquesta ha estat la seva aportació al món, portar a l’excelencia el, Per qué no?.

Amb aquest estat d’ànim encaró aquest any. Digueu-me il·lús, però digueu-m’ho amb creativitat.

  1. Comparteixo el teu diagnóstic, però innovar no és el mateix que crear. Crear és infinitament més difícil  que innovar.
    Imaginar i construïr un computador, connectar computadors mitjançannt xarxes públiques, amb un protocol d’internet (IP), és crear. No és solament que aparegui una manera totalment inexistent de comunicar-se fins aleshores, sinò que es crea una nova vida per a les idees, s’ha donat a llum una generació d’idees que no havien pogut néixer.
    Penso que un creador no és conscient que crea, va del seu límit actual al següent límit i en mig hi ha una certa mágia d’on sorgeix la cració. El creador és un mag “malgré lui”
    Tim Berner va innovar inventant la WWW i facilitant la circulació de la informació per la xarxa.
    Steve Jobs va saber innovar els computadors, tant en la manera d’apropar-nos la interfície com de vendre el seu producte.
    Els que no som tan llumeneres, com Jobs o Berner tenim el repte creatiu d’imaginar una societat que no existeix i crear-la, despres ja innovarem.
    Quan vulgis, ja ho saps.  Que tinguem un creatiu 2012.

     

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!