Josep M. Cervelló

llibreta de camp

15 de novembre de 2007
Sense categoria
4 comentaris

El ser o no ser del baix Llobregat

No sóc economista  ni tinc els coneixements suficients en aquesta matèria per a polemitzar amb en Ramon Tremosa, autor del llibre Catalunya serà logística o no serà. L?autor, conegut per les seves aportacions tan importants sobre el déficit fiscal i d?inversions en infraestructures a Catalunya, ens planteja que l?única manera d?impedir la destrucció del teixit industrial i la deslocalització de les empreses és la logística, entesa com a l?organització eficient del creixent tràfic de mercaderies, persones i informació. Posa el model de Flandes com a clúster econòmic exitós, no només per al trànsit de mercaderies sinó per l?efecte de renovació de l?activitat industrial, el pes de la R+D i les inversions en societat del coneixement i posa l?exemple del sector automobilístic (darrera el qual estan tancant empreses de Sant Boi, com  Nacam Iberia i Inelve) ja que la seva permanència a Catalunya dependrà en gran mesura de la capacitat del port de Barcelona de ser la porta d?entrada de comerç intercontinental. La capacitat del port d?Anvers a Flandes és de 8 milions de contenidors anuals, mentre el de Barcelona  té un trànsit de 2 milions a l?any. El model Flandes aplicat a Catalunya comportaria com a prioritat en infrastructures l?ampliació del port de Barcelona i de l?aeroport del Prat, pel qui l?autor aposta per una ampliació damunt el mar, com ja va proposar Josep Piqué quan manava al PP de Catalunya. Repeteixo que no sóc qui per entrar en polèmica sobre aquesta qüestió però la proposta ha de ser clara i concreta i explicar quin futur depara per al Baix Llobregat i en especial per al delta i valorar el model urbanístic que comporta, el model territorial de reforçament del caràcter perifèric/marginal respecte la connurbació metropolitana i l?impacte ambiental sobre el parc agrari, els espais naturals i la costa, la qual, després de les obres d?ampliació del port i la desviació del Llobregat ja només es pot mantenir en el seu lloc si anualment se li aboquen artificialment moltes tones de sorra.  

Trenta anys de la detenció del 31 de gener de 1983.
31.01.2013 | 10.30
A Sense categoria
els guettos de n’Héctor López Bofill
29.09.2007 | 12.48
A Sense categoria
7 de novembre, la lluita per a la reunificació
09.11.2009 | 7.44
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. La meva preparació tampoc és a l’alçada de la d’en Tremosa, però si parlem de "logística" et semblaria mentida com amb una bona "logística" es pot incrementar el trànsit de mercaderies sense una gran ampliació de les instal·lacions, amb uns tràmits de despatx duaner més àgils i una bona xarxa ferroviària per transportar els contenidors es pot fer molta feina, potser no es podria arribar als 8 milions de contenidors anuals, però segurament es podria incrementar molt més del que pot semblar a primera vista, a banda de que Barcelona no és l’únic port que tenim, qualsevol pla hauria de comptar també amb el de Tarragona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.