Poc-moderna

Bloc d'Elisenda Soriguera

8 de juliol de 2008
1 comentari

Ben Hammersley. El periodista multimedia vota per l’slow journalism

En contrapartida al fast food, ja fa temps que l’slow food està fent de les seves. Sí, és una estratègia marketiniana com una altra, però darrera s’hi amaga una teòrica manera de veure i viure la vida.
El moviment slow també ha arribat al món del periodisme. No, no té a veure amb una manera de fer mandrosa, sinó de re-tornar al treball ben fet. Menys rapidesa i més qualitat. I semblarà estrany, però qui ho explica és Ben Hammersley, el reporter multimedia per excelència.

No sabeu qui és aquest senyor?

Ben Hammersley és un periodista que va voler demostrar al món com fer realitat la tasca periodística amb la gran possibilitat que ofereixen les noves tecnologies. Va dur a la pràctica allò que molts diuen amb la boca ben grossa, i que només era teoria.
Aquest senyor va marxar d’enviat especial a cobrir les eleccions de Turquia. Però la cosa no és tan aparentment fàcil. Per fer-ho, passava cròniques en directe a la BBC, tenia un canal al YouTube amb els making off, feia reportatges radiofònics, mantenia actualitzat un bloc, penjava les fotografies al Flickr,… Tot alhora. El somni de qualsevol cap d’un gran grup de comunicació.
I quin va ser-ne el resultat? Va demostrar que fer-ho tot alhora no és possible. Potser sí que ho és físicament (tot i que a la tornada el seu ajudant va passar-se un mes malalt al llit), però no és la manera de fer la feina, almenys si es vol fer ben feta. Allò de: “saps fer vídeos? saps escriure? saps fer ràdio? Doncs fes-ho tot!”, no és la resposta correcta d’aquesta pregunta del Trivial.
Quin és el futur? Sí, cal conèixer totes les maneres d’explicar la història, però en cada història s’ha de trobar la millor manera d’explicar-la. O això és el que va dir Hammersley.
Companys i companyes, ha arribat el moment del temps i la bellesa: explicar històries, de forma bonica, i tenir temps per fer-ho (i que els amos de les empreses pensin el mateix, ja, ja, ja).

Si voleu saber més coses sobre en Hammersley, ell té una web, un bloc, una entrada a la Wikipedia, un registre al Twitter, un canal al YouTube, un espai al Flickr, …

  1. Ai filla… passa aquest post tan maco i ben escrit al jefe del Grup Godó, a la Polanco family, al de Tele5, a productores petites mitjanes i grans, a la Murdoch family (ja que estem), als Hachette… ah! i als profes de periodisme.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!