BLOG DEL BIC (CLR*CDR) 2002

VISQUEM LA INDEPENDÈNCIA: Per assolir-la sols ens calen tres coses: L'Anhel, una estelada i el "PROU" definitiu. CLR*CDR/BIC: Reafirmar el 1r d'octubre, completar la DUI, assegurar el català.

14 de juliol de 2007
Sense categoria
1 comentari

818. Alguns catalans, avui, han donat la cara!

818. Alguns catalans, avui, han donat la cara!

Gràcies als valents !

A més a més cal que els catalans també que siguem intel.ligents.

Per Catalunya Acciò la intel.ligència és la independència: Dir-ho això de la independència, preparar-ho, manifestar-ho, madurar-ho, contagiar-ho …

Els esdeveniments d’avui:

DIVENDRES, 13/07/2007 – 14:24hCiU, ERC i el PP acorden una moció en contra del recorregut del TGVUn ex-conseller de CiU i un fundador de CDC s’encadenen en contra del pas del TGV pel centre de Barcelona
Xavier Trias ha anunciat avui que CiU ha arribat a un acord amb ERC i el PP per presentar a l’Ajuntament de Barcelona una moció en contra del recorregut del TGV pel centre de la ciutat que ha aprovat avui el govern espanyol. Els tres partits de l’oposició sumen majoria al consistori barceloní i ja havien dit que pactarien un text contra el projecte, però no s’ha anunciat l’acord fins avui. El text no proposa cap alternativa, perquè els tres partits no han arribat a cap acord en aquest punt.
Encadenats en contra del recorregut del TGV
La moció es presentarà al pròxim ple municipal, previst per al divendres vinent. Trias, a més ha dit que el recorregut aprovat per al TGV és una equivocació molt greu que s’ha aprovat amb l’oposició dels ciutadans. Però aquesta no ha estat avui l’única mostra de rebuig al recorregut del TGV, mentre el consell de ministres espanyol aprovava aquest migdia el pas del TGV pel centre de Barcelona, una desena de membres de la plataforma AVE pel litoral, incloent-hi l’ex-conseller de CiU Joaquim Ferrer i l’empresari Josep Espar Ticó, un dels fundadors de Convergència i impulsor del Col·lectiu per un bon traçat del TGV, s’han encadenat davant la subdelegació del govern espanyol a Barcelona per protestar contra el recorregut del TGV a la ciutat.
Els qui han participat a la protesta, que ja s’ha acabat, s’han encadenat entre si, sense lligar-se a l’edifici i han desplegat diverses pancartes en contra del pas del TGV pel centre de la ciutat i a favor del recorregut pel litoral, a més d’una que deia ‘Salvem més de 18.000 habitatges, la Sagrada Família, la Pedrera i l’Hospital Clínic’. Pere Vallejo, portaveu de la plataforma AVE pel litoral, ha dit que encara que s’aprovés avui la construcció del túnel les entitats que s’hi oposen no perdrien força, sinó que això obria les portes a emprendre accions legals contra les decisions del govern espanyol.
El govern espanyol aprova el recorregut pel centre de Barcelona
La vice-presidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, ha comunicat avui en una conferència de premsa, ja s’ha aprovat la licitació per al túnel del TGV que ha de creuar Barcelona, de l’estació de Sants a la Sagrera. El túnel ha de passar pel carrer de Provença i pel carrer de Mallorca, molt a prop de la Sagrada Família. Però experts i responsables de la construcció del temple, a més d?entitats veïnals i dels partits d’oposició de l?ajuntament (CiU, PP i ERC), s’oposen a aquest traçat.
Segons les previsions del Ministeri de Foment espanyol, que hi destina 246 milions d’euros, les obres del túnel començaran el gener del 2008. El traçat projectat, de 5,8 km, va del carrer de Provença fins a l’alçada de l’avinguda de la Diagonal i tot seguit baixa al carrer de Mallorca fins a la Sagrera. Si s’executa, el túnel passarà arran de la Sagrada Família, a 10 metres de la façana del temple i a més de 25 sota terra. Atesa l’estructura del monument, i a fi de protegir-lo, hi ha previst de construir una pantalla de pilons d’1,5 m de diàmetre i 40 de profunditat.
Jordi Portabella (ERC) ja havia dit avui mateix que el recorregut del TGV per l’Eixample era un projecte de partit del PSC amb el suport d’ICV-EUiA, però que no estava consensuat amb els ciutadans. Segons ha dit, primer s’hauria hagut d’assolir un acord sobre el recorregut i després, aprovar-lo, no a l’inrevés. També s’ha mostrat confiat que finalment no es faria el túnel del TGV, de la mateixa manera que va passar amb el trasvassament de l’Ebre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!