R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

10 de maig de 2013
0 comentaris

?No hem hagut d?acomiadar a ningú?

-Vicent Partal, director de Vilaweb, diu que simplement no han reemplaçat als que han marxat.

-El diari digital espera poder arribar als 10.000 col·laboradors en 2015.

 

Vicent Partal, director de Vilaweb (el primer diari digital en català), ha explicat als alumnes de periodisme de la Facultat de Comunicació Blanquerna el funcionament de la redacció del seu diari. A més, ha facilitat diversos consells per als estudiants de cara al seu futur laboral. Partal també ha explicat que no s’ha vist en el compromís d’haver de fer fora a cap treballador malgrat els temps de crisis. “No hem hagut d’acomiadar a ningú, simplement no hem reemplaçat als que han marxat”.

Els alumnes van gaudir d’una visita per tota la redacció on van poder veure tots els diferents llocs de treball dels quals disposa Vilaweb. Però del que més van poder aprendre va ser de les paraules d’en Vicent Partal. El periodista valencià va assegurar que “el paper està mort”, els diaris en paper desapareixeran més aviat que tard. Va comentar que es van plantejar fer una edició en paper però setmanal o mensual, en cap cas diari. De fet, tenen una revista en paper la qual publiquen tota mena de reportatges, però es de caràcter mensual o trimestral.

Vilaweb va llançar fa dos anys un projecte arriscat en el que proposava als seus lectors col·laborar econòmicament a canvi de res. Simplement perquè el diari pogués continuar disposant de diners per fer un bon periodisme, per fer reportatges de qualitat. Actualment són més de 2000 col·laboradors i esperen poder arribar als 10.000 al 2015, tot i que és molt complicat.

Partal també va declarar que per a ell “el futur està en els mòbils”. És la nostra eina de treball i acabarem fent-ho tot a través d’ell. I va donar força importància a les xarxes socials, ja que ara la majoria de gent s’informa a per mitjà d’elles. “Si no les domines no pots arribar a una quantitat de públic més gran”. A més, el director de Vilaweb va explicar diversos casos d’idees d’innovació, de diferents formes d’informar que s’estan creant, ja que creu que tenir creativitat, innovació i arriscar-se, juntament amb la polivalència, és el més important.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!