R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

9 de maig de 2012
0 comentaris

Les xarxes socials: la clau de l?èxit de Vilaweb

Twitter, principal responsable de l’augment de lectors del web

L’objectiu del portal digital és reforçar la cultura i la llengua catalana

En un món on cada cop més les xarxes socials tenen un paper més important, aquestes eines de comunicació també están tenint una tasca decisiva als mitjans de comunicació.

Al portal informatiu de Vilaweb, la presència principalment de Twitter ha estat clau per a incrementar el nombre de lectors mensuals del diari. “Abans d’existir les xarxes socials teniem al voltant de 400.000 lectors al mes, i ara gairebé freguem el mig milió”, en paraules del cap de redacció de Vilaweb, Josep Casulleras, als alumnes de segon curs de Periodisme de la Facultat Blanquerna.

El redactor del portal digital també ha volgut destacar l’objectiu primordial de Vilaweb: “reforçar la llengua i la cultura catalana”.  Per a això, l’equip professional del portal informatiu català encapçalat pel seu director Vicent Partal volen arribar a les diferentes zones on es parla la llengua catalana per a que així el lector s’adoni del que passa arreu dels països catalans.

Josep Casulleras també ha comentat la dificultat que té Vilaweb davant altres mitjans amb molts més recursos. “Nosaltres som quatre redactors i un cap de redacció i cadascú fa de tot ja que no hi ha una redacció dividida per seccions”. “Som un mitjà humil i hem d’aprofitar al màxim els nostres recursos”, afirma el redactor.

Pel que fa a les fonts d’informació  que utilitza Vilaweb, el cap de redacció considera que “Twitter i les xarxes socials són molt importants en aquest sentit” tot i això “s’ha d’anar en compte amb aquests pels rumors i les informacions exagerades que generen a vegades”. També hi han altras fonts com les institucions o entitats a través de les seves notes de premsa, gent del carrer que apareix per la redacció informant d’un succés o també les agències de notícies, que permeten a la redacció del portal digital obtenir la informació necessària per a contruir les notícies que més tard es publicaran a través del seu mitjà.

Per a acabar la xerrada amb els estudiants de Periodisme, el redactor del portal digital ha volgut opinar sobre la possible desaparició dels diaris en paper i de la tasca del periodisme digital. “El futur es jugarà a internet i cada cop més, per aquest motiu, els mitjans donen més importància al suport online”,  assegura Casulleras.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!