R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

23 de maig de 2010
0 comentaris

L’educació filipina es basa en l’alta escolarització en la primària i la força de l’ensenyança en anglès

L’influència dels Estats Units en la història del país provoca que l’educació s’hagi desenvolupat més rapid i eficaçment que en la majoria del altres sector del país

L’educació filipina ha aconseguit un gran èxit amb el seu model d’ensenyança públic, que es basa en la gran l’alta escolarització primària, en la gran oferta d’ensenyança pràctica secundària i en una especial atenció al anglès, que s’ha convertit en el idioma principal de l’educació filipina.Tot i això, en els primers anys d’escolarització, s’imparteixen clases de tagaló ( llengua filipina ) i altres dialectes locals, cosa que ha propiciat que el 96% de la població alfabetitzada sigui bilingüe.

Filipinas ha aconseguit que l’educació adquireixi aquest èxit gràcies a la restauració que es va donar a la dècada dels anys 50 de la mà d’algun filipins que van portar d’EEUU noves mesures pedagògiques anàlogues com les que s’utilitzen al país americà.
L’educació primària s’ha estructurat en dos cicles: el elemental (cuatre anys) i el mitjà (dos anys). Els cicles permeten escollir entre l’ensenyança general, la centrada en la indústria i la agrícola. Aquest model ha aconseguit que el nivell d’escolarització primària hagi passat d’un 60 % als anys seixanta a un 89% en el any 2000.
Per la seva part, l’ensenyament secundari no ha rebut tanta atenció com el primari, per aquest motiu la tasa d’escolarització es redueix a un 20% respecte la primaria. Tot i així, l’educació secundària, basada en l’ensenyament tècnic i agrícola, ha passat, aquests últims deu anys, d’un 55% de tassa d’escolarització a un 66%.
La universitat ha estat l’última peça de la reforma educativa. Les universitats s’han construit sobre el capital privat i ha gaudit de molta llibertat des de principis dels anys 50. Des del any 1965 fins l’actualitat, els alumnes que han entrat a cursar estudis universitaris representen una sisena part dels estudiant que acaban la secundaria. Malgrat la calitat de l’educació filipina, el fàcil accés al anglès, ha provocat que una gran part del alumnat filipí acabi els seus estudis als Estats Units.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!