R d'acció

Joc de paraules de la paraula redacció que fa referència a la tasca d'escriure i comprende tant en grup com individualment. Bloc del Seminari IV Grup 20 d'Introducció al Periodisme de la FCB de la URL.

18 de maig de 2011
0 comentaris

La revolució dels iPhones

–      
Vicent
Partal, director de Vilaweb explica la seva visió de futur.

–      
“El
canvi serà més exagerat que al 1995”

–      
“Caldrà
especialitzar-se en un sol aspecte, fer microperiodisme”

Vicent Partal, director del diari
digital Vilaweb creu que ens espera una revolució molt més important que fa 16
anys amb l’aparició d’Internet. L’any 1995 es va obrir un nou món amb
l’aparició d’internet. Ara, amb la incursió dels smartphones, el canvi es preveu més intens. “El primer que faig al
llevar-me és mirar el Twitter a l’iPhone”, afirma Partal. I no és l’únic.
Aquesta mateixa afirmació era possible fins fa relativament poc temps quan no
es disposaven dels serveis actuals. “L’iPhone
és el futur, avui Internet només arriba al 45% de les llars, d’aquí poc temps
tothom en tindrà un” i d’aquesta manera “tindrem connexió permanent a la
informació tot el dia” assegura el director de Vilaweb. Els telèfons d’última
generació, a més, seran la clau per al finançament de les empreses
periodístiques. Les empreses s’hauran de centrar en el desenvolupament
d’aplicacions per aquests dispositius.

 

Partal creu que la premsa escrita està
abocada a la desaparició. “És una ruïna”. És el cas del Christian Science Monitor de Boston, que ara només s’edita en
versió digital.  Fins i tot el The New York Times regala un iPad a aquell subscriptor en paper que
canviï la seva subscripció a la versió digital. La premsa s’haurà
d’especialitzar en un sol aspecte. La informació generalista desapareixerà.
S’haurà de crear el microperiodisme, on cada mitjà s’especialitzarà en un o
diversos temes i podrà donar una informació de millor qualitat.

 

El director de Vilaweb creu que a
Internet “no existeix la competència”. No hi ha competitivitat, ja que els
lectors “poden llegir diverses fonts per informar-se”. Partal creu que les
xarxes socials són el futur, però amb matisos. No tothom és periodista. El
periodista és aquell que treballa pel lector a canvi d’una retribució. És el cas
d’un jove que va veure l’amaratge d’un avió sobre el riu Hudson i ho va tuitejar.
No es pot elevar una font a la categoria de periodista. “No ets fuster per
muntar un moble d’Ikea. De la mateixa manera no ets periodista per dir què està
passant” conclou Vicent Partal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!