El Juan M. Mena, d’EUiA, es lamenta que la proposta no afecti als títols de transport més utilitzats: el bitllet senzill i la targeta de deu viatges. El Carles Marlés, d’ICV, comenta que demanar trobar-se en situació d’atur i percebre un subsidi inferior al salari mínim interprofessional o no rebre cap prestació però estar inscrit més de dotze mesos en un procés de buscar feina tutelat pel Centre d’Ocupació per accedir al descompte del 80% a la targeta mensual de transport de la TUS, títol adient només per qui treballa cada dia, és un contrasentit i poques persones poden estar interessades en acollir-se a la bonificació. Des de l’Entesa per Sabadell, Julià Moltó, també ho corrobora quan diu que les condicions exigides són molt restrictives i a la pràctica s’impedeix l’accés a altres sectors socials.
El ponent Jordi Font, de CiU, assegura desconèixer el nombre real de persones presumiblement beneficiàries, però si cent persones en poden gaudir ja dóna per vàlida la proposta (el mes de març hi ha 20.262 persones en atur a Sabadell). D’aquí a un any es podrà valorar la bondat o no de la moció, afirma.
Presumiblement és minsa la incidència social d’una bonificació d’aquest tipus, però bonificació a la cap i fi, és per això que tots els grups l’accepten per unanimitat.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!