Miquel Roman

Nou Barris (Barcelona)

28 de febrer de 2007
2 comentaris

299. Revolució dels blocs

Acabo de llegir el llibre "La revolución de los Blogs", de José Luis Orihuela (Esfera de los libros, Madrid -Espanya- 2006). Després de tant de temps escrivint al meu bloc, creia que havia de llegir una mica sobre el tema. Evidentment el criteri per a emprar l’expressió "tant de temps" és més personal que cronològic …

El llibre està bé però es més recomanable per a persones que pensen en fer un bloc que no per aquelles que fa temps que el tenen. Orihuela es pren la molèstia de posar al llibre els "links" necessaris per que el lector arribi a l’informació en el seu format original. Això es positiu, però a la vegada fa que una part significativa del llibre sigui "només" una llista d’enllaços. Les parts de definició i reflexió son molt més interessants. Per altra banda està adreçat a entendre la blogosfera mundial en general i la castellanoparlant en particular. La blogosfera en català evidentment no surt.

La revolució dels blocs és més quantitativa que qualitativa? Els blocs tenen realment un pes social o sobredimensionem la seva importància? Per que fem i per que es llegeixen blocs? Que substitueixen i que complementen? Que es i que no és un bloc?

Segurament es aviat per mesurar l’impacte d’aquest nou mitjà i segurament per això no hi ha gaires llibres sobre el fenomen. De ben segur això serà subsanat.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. "La revolució dels blocs és més quantitativa que qualitativa?"(Jo diria quantitativa) "Els blocs
    tenen realment un pes social o sobredimensionem la seva importància?"(Segur que sobredimensionem)"
    Per que fem i per que es llegeixen blocs?"Un espai d’opinió que no existia, potser." Què substitueixen i què
    complementen? Que es i que no és un bloc?"(Aquestes dos son de difícil resposta…)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.