MARCÚS

(@marcroca)

1 de març de 2010
0 comentaris

#30premsa, seguiment on line amb èxit d’un programa de televisió

Quan, des d’Escacc, ens vam assabentar que el programa de
TV3 30 Minuts tractaria l’estat de la premsa, teníem clar que havíem de
fer alguna cosa, alguna forma de seguiment del tema. No podíem deixar
escapar l’oportunitat. Vam crear un esdeveniment
via Facebook, per tal de fer publicitat del programa, captar una mica
l’interès de la gent i proposar fer-ne un seguiment on line. La
resposta va ser positiva, ja que s’hi han apuntat 77 persones, que
afirmaven que mirarien el programa. Cal dir que l’esdeveniment el vam
crear el cap de setmana, per tant amb poc temps de resposta i amb molta
gent desconnectada d’aquesta xarxa social. O sigui, doblement positiva
la resposta.

La segona part va venir via Twitter, primer vam escalfar motors anunciant que faríem el seguiment del programa, i animàvem a la gent interessada en el tema a comentar-lo mitjançant el hashtag #30premsa.
Hores abans del programa ja hi havia alguns tweets que utilitzaven
aquest hashtag, cosa que feia preveure un cert interès per fer-ne un
seguiment, un debat, en temps real i on line.

La raó de crear un hashtag és poder ajuntar tots els comentaris sobre un tema concret, per facilitar-ne el seguiment, cosa que permet tenir coneixement del què diuen persones que no formen part del teu àmbit de contactes.

La resposta va ser molt positiva,
tant per la altíssima participació, com per la qualitat dels
comentaris, i això tenint en compte que era força difícil, sinó
impossible, fer un seguiment dels tweets i del programa al mateix
temps, sense atabalar-se. Podeu veure tot el què es va comentar a través d’aquesta cerca.

Segueix a Escacc.cat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!