JORDI CARRERA for NuCCs

Posicions per una Política catalana central amb fonaments.

16 de març de 2010
0 comentaris

Les nevades són un bededéu, naturals i inevitables.- Endesa i Redesa son Villarat de Madrid i per això actuen com ho fan.

Les nevades no son una catàstrofe.- Endesa i Redesa son part del Villarat de Madrid i per això passa el que ha passat per una nevada no habitual.  Ha demostrat com tenien i tenen les línies.


Les nevades com aquesta  son un altra de les proves dels deus de la Natura per fer que les coses es facin bé. Mos fan passar la ITV.


Els lladres acusen les víctimes de lladres i insolidaris. Els lladres d’Estat acusen de Villarat a qui els pot fer ombra o els gosa alçar la veu, i als pobles a qui tenen declarada la guerra. Varen fer Endesa i Redesa, sobre el robatori de l’electricitat  Primer socialitzaren les empreses i les fusionaren fent-ne monopolis d’Estat amb carta blanca i capital a Madrid, i després, contra Economia, les han privatitzat a la russa, a la falangista, i sembla que a la italiana, amb beneficis  especulatius extraordinaris.  Madrid es molt pitjor que París i l’han fet sobretot aquests anys de democràcia populista contra constitució i de guerra nacional.

 

La prova de la Neu.- Les nevades son un fenomen natural, i no una desgràcia. Són un bededéu. Deu haver deixat una molt bona saonada. Més mal haurien fet unes gelades d’aquestes proporcions a l’agricultura.  Quan neva la gent i la societat s’ha de comportar com  quan neva. Al cap de vint hores ja es podia circular llevat en els taps causat per les línies caigudes tapaven carreteres i  autopistes.

 

Qui l’ha superat  i qui l’ha suspès ?  

L’han aprovat els Ajuntaments i els pobles que amb tractors amb pales varen  fer treure la neu de les calçades  la mateixa nit de la nevada, i les unitats dels serveis públics  de carreteres o d’altres que varen funcionar normalment.  

Varen suspendre:

D’entrada, i estrepitosament, no l’han passat  els monopolis elèctrics  consentits de Redesa ( transport d’ alta tensió ) i Endesa, cementiri de totes les elèctriques catalanes del segle XX. Veient les fotografies es veu com n’eren de velles i no renovades les línies caigudes. Devien ser encara les d’IE Bonmatí ( abans de passar a Enher) d’Hecsa, de Fecsa, ..Durant aquests anys  han jugat a la borsa, han anat a fer les amèriques del sud com a bucs insígnia del neoimperialisme castellà dit espanyol i han actuat com a virreis de Catalunya  exigint carta blanca i  drets feudals per construir la Mat amb l’excusa de Girona  i la Costa Brava  i del mercat internacional europeu. Mireu si era per Girona i la Costa Brava que tenien la xarxa de distribució de mitja i baixa tensió d’aquesta manera. Mireu si hi ha mercat comú  de l’electricitat que si les ciutats  pobles i comarques  es volguessin  subministrar  a millor  preu i fer-nos client de l’EDF francesa que tenim tant a prop,  no ho podem fer per fronteres, exclusives i monopolis d’estat. Prediquen i ens venen les modes de tot elèctric  i quan  passa una cosa així les cases i els serveis públics sanitaris  i més necessaris es queden sense serveis, i les antenes de telefonia mòbil no funcionen.

 El sainet de no permetre la integració d’Endesa amb Gas Natural pel que aquesta era un societat de majoria catalana i capital a Barcelona  va ser una lliçó de discriminació nacional  tant o  més gran i escandalosa que la reforma de l’Estatut d’Autonomia i la del Finançament, i segurament més clara.

Han tingut culpa pròpia les autopistes i carreteres i els seus gestors ? En sentir per ràdio que passava  a les autopistes i carreteres de la Gironia  vaig pensar que no hi ha dret  d’estar condemnats a  ser un país de carretera única, de peatges i tancada. Un dia de nevada els que hi entrin poden quedar atrapats i sense poder sortir. Haurien de ser prohibits i retirats els peatges  en la línia de circulació. Tenen llicència d’activitats  segons la LIAI o el RAMINP  aquestes activitats? Haurien de ser tan sols laterals, a les sortides i les entrades. Si la causa eren línies elèctriques caigudes que barraven el pas, caldria entendre més el cas.

També han demostrat com es troben les línies fèrries anys i any abandonades  gastant el pressupost de manteniment que havien de tenir cada any al PGE en altres coses i latituds. També hi ha hagut discriminació nacional en el manteniment i modernització de vies, línies i catenàries. De qui depenen ara? Quants amos, mossos i encarregats en tenen la competència ?

Els governs que han muntat  i permès aquesta situació elèctrica i d’autopistes  també han suspès, i els actuals per no haver esmenat ni fet canviar res encara més per ser seva la responsabilitat des de fa anys. Els consells comarcals no son responsables de res més que  dels serveis de transport escolar. No podeu dir “ja haviem avisat”. Quan parleu  ja ningú no en fa cas i passa com si tot fos propaganda, paraules vanes i acusacions. Protecció civil ?

Neucat ? Organismes i plans per cobrir l’expedient. No es qüestió de fer lleis pel fet de fer lleis com si les fessin a kilos, quintans i tones. On eren els que havien de dirigir el trànsit, o les màquines llevaneus encara que siguen pales industrials o agrícoles improvisades, o els jeeps i camions dels mossos d’esquadra o de la guàrdia civil i policia nacional, i bombers i personal d’obres públiques i carreteres, a les entrades i sortides de les carreteres?

Caldria parlar de com actua  la microciutadania  i microeconomia quan neva, i què hauríem de fer tots normalment. Laboralment les hores no treballades per aquestes circumstàncies  haurien de ser recuperables i llestos. Els serveis públics no haurien de ser tancat i abandonats ni durant la nevada ni al dia següent.

Les proves dels deus de la Natura.

 1.- Prova del Vent .-  El 2009 va ser superada en general  excepte les platges i passejos marítims artificials  que les onades causades per les llevantades fortes desfan i es tornen a endur, i les pilones elèctriques que va tombar. No prova el vent i si ací en fa. Prova els edificis, les construccions, les instal·lacions i l’estat dels boscs i plantacions d’arbres. Per als boscs va ser una poda extraordinària. En molts casos va fer caure el que havia de caure.

2.- La prova de l’Aigua son dues. a)  La de Sequera i manca d’aigua, i b) la dels aiguats i inundacions.-

La sequera no es la prova de l’aigua. Un anys pels altres la collita d’aigua i les possibles reserves de Catalunya son el que tenim i allò a que ens hem d’atenir i limitar. Es la nostra Natura i el nostre límit, i aquesta, en principi,  no ha canviat.

La prova de l’aigua per sequera del 2008 ha obtingut molts insuficients, fracassos i culpabilitats en: a) Urbanisme; b) Política econòmica, industrial, agrària i de conservació de la Natura, b) la prova de la política d’habitatge, c) la confederació hidrogràfica de l’Ebre , d) ha estat  prova de malgovern. El problema de l’aigua i el de la guerra de l’aigua venen de la hiperurbanització, del robatori, el comunisme i falangisme de l’aigua, i  del malgovern. L’aigua pròpia es el límit a la urbanització i a les activitats  econòmiques d’un territori, d’una conca  i d’un país.

 3.- La prova  dels Aiguats .-  Caldria recordar-los . Hi ha els efectes naturals  i els efectes ocasionats per les actuacions humanes.

 4.- La prova del Foc.- També en tenim experiència.  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!