GRÀCIA 1850

ser català és un luxe, ser de Gràcia, un privilegi

4 de desembre de 2007
Sense categoria
0 comentaris

POLÍTICS, VETLLEU PER NOSALTRES PECADORS!!!

La Generalitat, l’ajuntament de Barcelona o la Direcció General de Trànsit, tant se me’n dona, vetllen per la nostra seguretat. Com a mínim, així ens ho repeteixen de manera gairebé obsessiva per fer-nos passar per l’aro dels famosos 80 quilòmetres per hora com a límit a l’anomenada corona urbana. Ho fan, diuen, per motius ecològics ja que sembla ser que tenim una ciutat que, segons ells, està més contaminada que Pequin.

Molt bé. No combrego amb la idea però, mira, ho acceptarem de mala gana.

Ara bé, si això que ens volen vendre ho fan pel motiu que diuen, perquè aquesta dèria per ficar-nos a la presó si, en comptes de 80 per hora, se’ns ocorre anar –poso per exemple- a 121 quilòmetres per hora en un lloc amb quatre o cinc carrils de circulació com ara l’autovia de Castelldefels a l’entrada de la ciutat?.

Perquè tant de nou radar amb sistemes inabastables que posen multes a dojo?. Desprès, es clar, s’omplen la boca parlant de bons resultats i de que la velocitat ha baixat un nosequants per cent. Clar, per coacció, no per convenciment.

Perquè malmetre la idea primigènia de (per exemple) les Rondes, que no era altra que alleugerir el transit?. A 80 per hora no s’alleugereix gaire, crec. A banda de que estan fetes, i perdoneu-me, amb el cul. Perquè, a qui se li ocorre fer una magnífica Ronda Litoral en la qual es passa de cinc a quatre carrils a l’alçada de la Zona Franca, a tres a Montjuic i a dos per sota del Moll de la Fusta?. Qui va ser el geni que va dissenyar aquest nyap. Que volen doncs… que anem col·lapsats permanentment o que, on és pot alleugerir el transit com ara l’esmentada autovia de Castelldefels o l’autopista d’Esplugues fem via anant a la temerària velocitat de 120 o 130 quilòmetres per hora?.

No dic que haguem d’anar pel mig del carrer de Mallorca o pel carrer de Copons a 80, ni a 60, ni –potser- a 50 per hora però, nois!, per on si que és donen les condicions per anar una mica més ràpid, no ens toqueu allò que no sona!

En el fons, i és la meva opinió, no és més que una dissimulada manera de collar-nos a impostos indirectes (o sigui: multes de trànsit) amb l’excusa de que vetllen per la nostra seguretat. Si vetllessin per la nostra seguretat endreçarien carrers amb llambordes que sobresurten, semàfors que no funcionen, multarien els autobusos municipals que permanentment creuen els semàfors en vermell…

Senyors, se us veu massa el llautó. Si voleu vetllar per la nostra salut, plegueu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!