13 de novembre de 2009
0 comentaris

14a Setmana de Ciència a les Escoles del 13 al 24 de novembre de 2009

Del 13 al 24 de novembre el mon científic envaeix els centres educatius tant els de primària com els de secundària, i és que és la 14a Setmana de Ciencia a les Escoles (SC’09).

L’any passat ja ens vàrem fer ressó d’aquest esdeveniment dins el blog.

Enguany la seva temàtica central  fa referència, als conceptes d’evolució, creativitat i innovació en el context enguany de la conmemoració de l’Any internacional de l’Astronomia, l’Any Darwin, l’Any Europeu de la Creativitat i la Innovació, l’Any Monturiol i l’Any Cerdà.

L’objectiu de la setmana de la ciència és donar a conèixer a la ciutadania la trascendència de tots aquests esdeveniments i la necessitat de promoure la innovació, la creativitat i la participació activa en una societat basada en el coneixement.

Per a més informació podeu llegir el monogràfic informatiu de la Setmana de la Ciència 2009, publicat als diaris La Vanguardia i Medicampus.

I aprofitant la setmana de la Ciència, el que voldríem des de l’AMPA és fer una reflexió respecte a la manera com es fa l’aprenentatge, avui dia, en els centres educatius,  en com es transmeten els coneixements, en definitiva en com s’ensenya.

I per aixó us deixo aquí una variant del que es coneix com el “Con de l’aprenentatge o d’experiència” d’Edgar Dale.  Tot i que en un principi, Dale, no va posar xifres, i que el que us presentem es una variant del que va proposa inicialment Dale, dóna que pensar. Per internet podeu trobar moltes més variants del con de Dale, però totes amb la mateixa filosofia:



Un científic passa per totes les parts del con, des de la punta  fins la base. El veritable científic és un experimentador,  que fa i desfa,  que innova,  que crea, que evoluciona,  que és pregunta el perquè i intenta trobar una explicació.

Fem científics als nostres fill i filles i tíndrem una societat crítica però alhora constructiva, una societat activa en lloc d’una passiva, i una societat amb ganes de fer, en lloc d’esperar a que li facin.

Siguem també nosaltres científics i demanem que els nostres fills i filles  no siguin només receptors de coneixements, sinó cercadors actius de coneixements. 

Cal fer una aposta pel canvi, per una nova cultura del com, el que i de quina manera cal ensenyar, i aquí el paper dels professionals de l’ensenyament és cabdal, ells i elles són els tècnics,  “s’han de posar les piles”. Com a mares i pares ens pertoca ser molt exigents en aquest tema ja que el que hi ha en joc és molt important. No trobeu???

Com va dir Confuci (551-479 a.C.): “M’ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre”.

En la setmana de la Ciència, viviu la ciència!!

Post núm 943 ♦ ampaescolasantaanna@mesvilaweb.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!