Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Mestres, alumnes i pares a favor de l’escola

Més de cent persones hem resistit aquesta nit a l’IES Enric Valor de Picanya fins a passada la mitjanit. Entre més coses, avui alguns hem fet quinze hores d’escola. A migdia, el Consell Escolar Municipal aprovava de donar suport al claustre de l’Institut Públic, que a partir d’ara deixarà de fer el sainet sobre ciutadania i llengües. Solament el vot contrari de la Inspecció descriu com hem viscut una reunió on, mestres, representants de les famílies, dels sindicats, de les associacions culturals i de tota la societat local representada en aquest Consell, volíem fer-nos entendre, i fer entendre al representant de l’Administració, l’inspector, d’una mesura absurda. 

Conclusió: ‘ateneu-vos a les conseqüències’, ens ha amenaçat l’home, i llavors apuntava directament al Vicent, director d’aquest centre. 
A partir de les nou de la nit ens hem incorporat a l’IES Enric Valor, on ja s’hi concentraven repersentants d’alumnes, de mestres i de polítics locals, regidors i alcalde inclosos.  Segons el 3/24, vuit de cada deu instituts valencians avui ens hem mobilitzat per l’escola, per un treball rigorós a l’escola, contra el desficaci, contra les cortines de fum, contra la mala llet i les males arts.
Però l’amenaça plana sobre les persones, damunt els equips directius que van plantant-se davant l’absurd, persones amb nom que diuen prou. A l’IES Enric Valor de Picanya hi havia diversos directors i exdirectors d’escola, alguns amb molts anys d’ofici: ‘que encara estiguem en aquesta situació és increïble, és per explicar-ho en programes d’Alguna pregunta més, del Polònia o el Socarrats, per l’esperpent’. Potser que caldrà que les famílies comencen a manifestar-se, contra normes que atempten directament contra el dret dels seus fills. Ara mateix, no els garantim el necessari perquè puguen desenvolupar el màxim de les seues capacitats, però l’Administració, i el Conseller al davant, s’encaboten a posar contra les cordes, amb amenaces, equips docents sencers, equips directius, i projectes educatius extraordinaris. Potser perquè, al remat, després de tanta polseguera, el que menys els interessa és l’escola. 



Respon a Andreu!... Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de mestres d'escola per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent