Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Ja ha passat el pitjor.

Ja hem passat el pitjor. Solament que queden 250 dies d’escola per tornar a il·lusionar-nos amb l’estiu. Sí, és una broma. Com en tantes coses, han d’haver-hi il·lusions, supose que es tracta d’això, de tenir il·lusió per la vida, i en el cas que ens ocupa, per la vida a l’escola. Sobre les il·lusions, que alguns podrien assimilar a l’esperança, també n’hi ha molta cosa escrita… Els mestres que van ser castigats tan brutalment durant la postguerra partien de grans idearis: imaginem-nos el seu present ara mateix, en aquelles escoles unitàries, austeres, abans de convertir-les, com deia Marta Mata, en escoles belles:
Tenen ideals…
-alguns de creure que fan una feina social important.

-uns altres, fins i tot, creuen que contribueixen a millorar el món, des d’una parcel·la local (de vegades localista).
-uns altres volen passar-ho bé, amb el que fan, perquè fóra avorrit per ells pensar la feina de cada dia d’una altra manera.
-uns altres no paren de pensar noves idees, i tenen les seues raons per fer-ho, el món sempre se n’ha vanagloriat, de tenir noves idees… 

Supose que així podia continuar aquest discurs inicial per l’escola, pel curs que comença.
-Perquè l’autoestima és una part important del mestre, de l’ensenyant, malgrat que sempre podíem trobar-nos un anarquista autèntic, que ens demanés perquè vam inventar l’escola i perquè insistim tant a portar els xiquets.

Que fan alguns mestres, els primers dies d’escola? com comencen?, qui obri la porta i s’espera que arribe un segon mestre per dir bon dia… N’hi ha principis bàsics d’acció, en la pràctica docent, que descobreix com anem fent-nos bons mestres, tots i cadascun de nosaltres…
Entre més (del llibre què fan els millors professors universitaris, PUV)
-Potser crear un entorn per a l’aprenentatge crític
-Captar l’atenció dels alumnes i, encara més difícil, mantenir-la.
-Començar amb els estudiants més que no amb la matèria.
-Buscar compromisos
-Ajudar els alumnes a aprendre fora de la classe.
-Provocar que els estudiants es dediquen al pensament a partir d’allò que estudien…
-Crear experiències d’aprenentatge diverses amb els mateixos alumnes.

Com que tenim uns quants dies per preparar el curs, com que no venim de nou ni despullats, com que el llebeig ens haurà inspirat la bona disponibilitat… ja sabrem entre tots plegats, trobar les maneres d’anar fent bona escola. En tot cas, ja diuen els portuguesos que preferirien de ser holandesos o dinamarquesos a altres experiments, dels quals els valencians estem tan escaldats.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de mestres d'escola per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent