Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Berlín, a través dels joves

M’acaben de comunicar que els alumnes de 4t de secundària han arribat a Berlín. Fa justament vint-i-quatre hores, els convidava a trobar-hi l’ànima d’aquesta ciutat, en una mena de comiat de bon viatge. Cada ciutat té una ànima diferent; la de Berlín ha d’ésser tan especial. Els vaig demanar què n’esperaven del viatge, i els vaig demanar que ho explicaren per escrit, convidant-los a fer un viatge intel·ligent. No sé què és ni com es fa un viatge intel·ligent, la veritat, i per això vaig convidar a cadascú que ho descobrirà ell mateix. L’escola també és tenir sort, mentre alguns joves es debaten per uns mínims, aquests tenen l’oportunitat d’un viatge al centre dEuropa. Per això els demanava l’esforç del pensament; cada viatge té una passió, almenys una. Els vaig demanar què voldrien descobrir, plegats i individulament. Un carrer, un record, un monument, un café, una mirada, una part de la història del segle XX, una història pròpia, una carta… Ara, aquests joves que són sota el cel de Berlín, tenen el món per endavant: que no voldrien trobar-se?, a quina cosa no s’atreviran? «Berlín no deixarà de ser una ciutat ben important, malgrat vosaltres», els vaig dir, però la vostra acttitud pot contribuir perquè passe alguna cosa d’interés. Perquè l’actitud és el més important, sens dubte. 

Vaig començar parlant-los d’aquells àngels de Wenders, i els vaig convidar a observar i viure un viatge ben farcit. Naturalment, de primer vaig desitjar que s’esforçaren a passar-ho bé. Extraordinàriament. Però l’una cosa no en treu l’altra.  



  1. dels professors i mestres quan es viu amb passió. N’és el teu cas. M’haguera agradat de tindre’t de mestre. De fet, ho eres, com a amic personal.
    Berlín ha estat la porta per on s’escola el nostre present i futur. Als que esteu berlinejant: aneu als barris de les hof, pugeu als pisos dels okupes on bull el pensament més fronterer, amb el permís d’una certa àcrata Londres. On ningú s’escarota del que fa el del costat sinó que, encara, l’esperona a ésser més atrevit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de mestres d'escola per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent