Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Aterrar l’escola!

Sembla l’objectiu dels polítics, cada colp que guayen eleccions i fan govern: volen canviar l’escola de dalt a baix. Peguem-li un sotrac, una puntada, a veure si en assentar-se, alguna cosa queda a lloc. És el que deuen pensar els polítics espanols de torn, que són els que tenen la paella pel mànec, i el dret a decidir com volen l’escola, amb els recursos sempre minsos. Com que tot de resultats cridaners –índex de fracàs, resultats PISA, maror a les aules d’adolescents… els porten a tenir mal de cap, i de consciència, s’afanyen a aterrar allò fet i a fer una cosa completament nova. Tant se val les avaluacions d’allò que anem fent, de fer balanç de les idees (gairebé sempre de bombero-torero), tant se val… Ells peguen pel dret i ja s’ho faran els mestres.
Volen estadístiques, pobres polítics, que mai no afavoreixen el seu paper de gestors, ni el seu curriculum. Els la bufa què pensen els mestres, què poden dir les bones pràctiques de moltes escoles, les noves problemàtiques i la complexitat social, tant se val, ells volen estadístiques i mitjans que els peguen colpets a l’espatlla.
Tant se val què fan els bons models europeus, no saben on és Finlàndia i què ha provocat una part d’aquell èxit, tant se val l’autonomia dels centres, la formació continuada i excelsa, fins i tot no volen saber allò què diuen els experts i els pensadors (de normal són massa d’esquerres, o massa poc de la corda, o extremadament contraris a les idees del ministre de torn).

Entre més bombes que ha deixat caure l’últim que passava per ací n’hi ha la d’ensenyar els xiquets allò antic ‘Formación del espíritu nacional’, passat pel sedàs del concepte constitució. Fotre, com si tornàrem a les cavernes. I encara l’últim desficaci: reduir un curs l’ensenyament bàsic, que és avançar un any les grans decisions, per obrir encara més ferida i major escletxa: ah, el desfici dels nous governs per l’escola… Pobra escola, cada colp que els desgoverns s’estrenen, tant se val del color que siguen, de l’una quimera o de l’altra.



  1. De retrocés històric, d’això podem qualificar la “conrtareforma” de Wert. A les seues males arts i l’ús tendenciós dels mitjans (en això és un expert, no us equivoqueu: treball en el CIS, en la direcció de l’ens RTVE, i fundador de l’empresa DEMOSCÒPIA, entre més “mèrits”). La seua proposta de fer un D.I.R. (Docent Intern Resident; Rubalcaba en digué P.I.R) estava ja sobre la taula des que es valorà a l’informe INED 21. Si no ho creieu, feu una llegida de l’informe. La desaparició de ciutadania era cantada. Propose que li diguen formació de l’esperit nacional. La fi de l’ESO; el batxillerat concertat (traslladant un any del concert del 4t d’ESO al 1r de batxiller, així concerten amb tan sols 2/3 de la despesa; eh? que llestos, veritat?). A unbloceducat ja estem treballant sobre tot aquest tèrbol assumpte, més que res per rearmar ideològicament els mestres (els del futur i els de hui en dia!) amb continguts que no s’ensenyen a les escoles de magisteri ni als màsters de llicenciatura. Perquè el nou ministre sap com funcionen els mitjans,  no dubtarà en usar-los al seu favor… però nosaltres sabem com funciona una escola, i no podríem eixir més malparats de tot plegat. Al menys, haurem de presentar batalla!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de mestres d'escola per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent