Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

20 de març de 2008
6 comentaris

Prohibir la circulació de camions

Aquests dies, hi ha restriccions de pas pels camions de mes de 7.500 kg. de PMA, a les principals carreteres i autopistes. Sempre que hi ha problemes de transit es tendeix a limitar el pas dels camions ja que sembla que no siguin necessaris i l’únic que fan es entorpir el transit. No tinc res a dir en que es facin en dates puntuals com la d’avui, ja que es una data en la que la majoria de la gent fa vacances, inclosos la majoria de camioners, però de vegades se senten veus que reclamen que aquesta mesura s’apliqui amb mes freqüencia. Aquesta mesura, com tot, es discutible, tant la seva eficàcia, com la conveniència. Sempre es pensa que han de prevaldre els interessos de la majoria de la gent, i en aquests dies son molts els que surten a gaudir d’aquests quatre dies de vacances, i podem pensar que els drets d’aquesta majoria, estan per sobre dels d’aquests que no poden fer festa. També s’en pot posar en dubte l’eficàcia, ja que es tan poca la gent que treballa, que no se si hi hauria gaire diferència, si els deixessin circular.

Amb tot això, nomes voldria fer constar que aquests vehicles, no estàn a la carretera per molestar, estan fent una feina, que ens pot semblar prescindible, i potser si que es retardable, però la seva funció es imprescindible pel normal desenvolupament de tota l’activitat industrial i comercial del país. Posar traves a aquesta activitat, es apujar els preus de tots els productes que consumim de forma quotidiana, així com perjudicar la sortida dels productes de la nostra indústria. Per dir-ho d’una forma plana, molts dels vehicles amb els que ens creuem habitualment, porten algun producte que l’acabarem comprant nosaltres, per tant, posar traves a la seva circulació, fa que aquest producte tingui un preu mes gran.

  1. No se si encara estarà en vigor (fa quatre anys encara ho estava) però se que hi havia una normativa que prohibia la circulació de camions amb mercaderies perilloses en qualsevol carretera els dies 31 de juliol i 1 d’agost per a evitar accidents en l’operació sortida. Segurament llavors tenia sentit ja que gairebé tothom tenia les vacances a l’agost però ara que tot és més esglaonat no te gaire sentit.  Vull dir que fan les normatives en un moment donat i després es preocupen més per fer-les complir que no replantejar-se si cal actualitzar-les.
  2. Turismes i camions són in-com-pa-ti-bles. Per a mi, francament, que ho facin com vulgin, que algú trii qui ha de circular, segons els preus dels productes, la majoria, el que  vulgin,  però o uns o altres.
    Això si que faria baixar la siniestralitat, però ja sabem que l’objectiu de transit no és aquest, sino el calaix. Els ineptes quasi sempre son al poder

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!